כלל ביטוח נסיעות לחו"ל – הריון

ההרחבה של כלל ביטוח נסיעות לחו"ל – הריון, מהווה ביטוח חשוב ביותר המכסה צרכים רפואיים במהלך ההריון בזמן השהות בחו"ל, לרבות פנייה לרופאים מומחים, בדיקות, רכישת תרופה, ביקור במיון, אשפוז ואף לידה מוקדמת ואשפוז פג.

מה נכלל בהרחבת הביטוח להריון של כלל ומה צריך לדעת על ביטוח הריון לחו"ל באופן כללי? – המשיכו לקרוא.

טסה בהריון? אל תעלי לטיסה לפני שתקראי:

אין שום סיבה שבגללה הריון ימנע ממישהי לטוס, אך אין ספק שמדובר במצב רגיש שדורש תשומת לב מיוחדת. מספיק יום של חולשה או בחילות כדי לרוץ לבית המרקחת הקרוב, כאשר גם מצבים פתאומיים ולא ברורים דורשים מענה רפואי מיידי ובדיקה מקיפה.

אלה כמובן, מגולמים באלפי דולרים בכל מדינות העולם ולכן עלולים לגרום להוצאות לא מבוטלות גם בחופשה עם תקציב צנוע ומוגבל.

חשוב לדעת: ישראל נחשבת למדינה מתקדמת מאוד מבחינת שירותי הרפואה המיילדותיים שלה, עם מגוון רחב מאוד של בדיקות הריון מסובסדות וניהול מעקב הריון שלם בחינם במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי.

בעולם הדברים פועלים אחרת, כאשר הגישה הרפואית, כמות הבדיקות ומעקב ההריון מצומצמים הרבה יותר וניתנים, אם בכלל, רק דרך רופאים פרטיים ובעלויות גבוהות במיוחד.

אז כיצד תוכל כל אישה לטוס במהלך ההריון ועדיין לקבל מענה רפואי מתאים והולם מבלי להיקלע להרפתקה כלכלית לא רצויה? בדיוק לכאן נכנסת הרחבת ההריון, המאפשרת לטוס בראש שקט עם כיסוי ביטוחי ייעודי.

מה כולל ביטוח הריון חו"ל?

נשים בהריון עד לשבוע 12 מכוסות באופן טבעי בפוליסת ביטוח הנסיעות הבסיסית, בעזרתה ניתן לכסות הוצאות רפואיות בחו"ל עד לגובה התקרה הקבועה בפוליסה.

ומה קורה מהשבוע ה-12 והלאה? בנקודה זו יש צורך לרכוש הרחבת הריון לפוליסה הבסיסית, שתאפשר לכסות הוצאות רפואיות הנוגעות להריון עצמו, כמו בדיקת רופא מומחה, אשפוזים ועוד.

הרחבה זו נמכרת אצל חלק מהמבטחות עד לשבוע 30 להריון ואצל חלקן עד לשבוע 32. מגבלה נוספת שחשוב להכיר היא גיל היולדת, שעשוי להיות מוגבל עד 39 אצל חלק מהמבטחות או עד לגיל 42 אצל מבטחות אחרות.

הפוליסה תכלול בכל מקרה כיסוי מקיף למדי, הכולל בדיקות רפואיות, טיפולים, אשפוזים וכל הוצאה כתוצאה ממצב חירום שקשור להריון ושנובע מעצם קיומו.

מה נותנת ההרחבה של כלל ביטוח נסיעות לחו"ל – הריון?

בעוד שפוליסות הנסיעות הבסיסיות נותרות יחסית זהות אצל כל המבטחות מכוחו של חוק הביטוח, ההרחבות שלהן יכילו שינויים מחברה לחברה. פוליסת הריון בחו"ל של כלל מספקת כיסוי להוצאות רפואיות מגוונות הקשורות להריון עד לתקרה של 200,000 $.

הכיסוי פועל תחת שלוש אפשרויות:

  1. כיסוי בסך 50,000$ עבור הוצאות לידה.
  2. כיסוי רפואי לכל צורך במסגרת ההריון עד 55,000$
  3. כיסוי בסך 200,000$ עבור הוצאות הכרוכות בלידה מוקדמת וטיפול בפג.

"הוצאות" אליהן מתייחסת הפוליסה, יכולות להיות בין היתר כל הוצאה רפואית באשפוז ושלא באשפוז, לידה מוקדמת, אשפוז או טיפול בפג וגם הטסה רפואית לישראל.

ומה לגבי חריגים?

החריג המרכזי שמעמידה כלל למבוטחיה, הוא שבמקרה שבו רופא מטפל או מומחה המליץ למבוטחת שלא לטוס לחו"ל במצבה ו/או מצב הריונה אך היא טסה בכל מקרה – במצב של הפעלת הביטוח מכוח ההריון, חברת הביטוח רשאית שלא לשלם את תגמולי הביטוח.

כמו כן, פוליסת הריון לא תעלה על 30 ימים ולא ניתן להאריך מעבר לכך את הרחבת הביטוח.

הצצה למחירי ונתוני הרחבת הריון אצל מבטחות אחרות

האם הרחבת כלל ביטוח נסיעות לחו"ל – הריון, בכלל טובה ומשתלמת? כמובן שאפשר לצאת לסקר שוק קצר כדי להבין מה קורה ביתר החברות. באופן כללי מחיר ההרחבה בדרך כלל נע בין 3$-6$ ליום, כאשר תעריפי הכיסוי משתנים מאוד ועשויים לנוע בין 200,000-350,000 דולרים.

כדי לחסוך לכם זמן יקר, הנה מה שמציעות יתר המבטחות שניתן לרכוש דרכנו את פוליסת ביטוח הנסיעות והרחבת ההריון שלהן לחו"ל:

ביטוח הריון לחו"ל בהראל 6.5$ ליום בכל היעדים / 8.5$ ליום בארה"ב.

350,000$

עד שבוע 32 וגיל 42.

ביטוח הריון לחו"ל בפספורט קארד 5$ ליום בכל היעדים.

200,000$

עד שבוע 32 וגיל 39.

ביטוח הריון לחו"ל בהפניקס 3$ ליום בכל היעדים.

250,000$

עד שבוע 32 וגיל 42.

ביטוח הריון לחו"ל במגדל 4$ ליום בכל היעדים.

200,000$

עד שבוע 32 וגיל 40.

אז האם אפשר לטוס לחו"ל בהריון בלי בעיה?

כל עוד לא נאמר לך אחרת מצד הרופא/ה המטפלים שלך, את חופשיה לטוס לאן וכמה שרק תרצי, גם במהלך ההריון. ועם זאת, יש סיבה לכך שביטוח ההריון לחו"ל ניתן רק עד לשבוע 32 לכל היותר:

מבחינה רפואית, מהשבוע ה-32 והלאה גובר הסיכון ללדת, כאשר ישנו חשש תמידי לתרחיש פתאומי ובלתי צפוי של לידה מוקדמת, מה שעלול להיות מורכב ואפילו מטלטל לאם ותינוקה כשהם שוהים במדינה זרה.

בנסיבות אלה אף מבטחת לא תאפשר לכם לקבל ביטוח לתקופה שמעבר ל-32 השבועות. ולכן מומלץ לוודא שהשהות בחו"ל תתקיים עד למועד זה.

אם במסגרת הנסיעה תיכנס המבוטחת לשבוע 32 להריונה, בדרך כלל הדבר עדיין מתאפשר בשל מעט "זנב" שמגדירות חברות הביטוח, במסגרתו הביטוח עדיין תקף למשל ביום 32+2. יש לוודא את גבול הימים המדויק שתספק לכם חברת הביטוח במקרה של נסיעה "על הקשקש".

אלמנטים נוספים לשיקול לפני שסוגרים ביטוח

למרות שניתן לקבל מחברת הביטוח תעריף אחיד לכל צורך בהרחבת הריון, יש מקרים שבהם עולה הצורך בכיסוי ייחודי שנותן מענה מקיף ורחב יותר:

הריון בסיכון

יש חברות ביטוח המסרבות לבטח נשים שהריונן מוגדר בסיכון, שכן הוא עלול להצריך מספר טיפולים ואולי גם אשפוזים. אם קיימת האפשרות לבטח, יש לבדוק היטב שהפוליסה מספקת את הכיסוי המקיף והרלוונטי ביותר.

הריון מרובה עוברים

גם כאן קיימת הסתייגות אצל חלק מהמבטחות וזאת מעצם הסיכון הטבעי הקיים בהריונות אלה.

רקע רפואי קיים

מחלות רקע, מצבים בריאותיים ונכויות עשויים להוות גורמי סיכון כשלעצמם אך נחשבים לסיכון מוגבר בהריון. גם למצב זה ראוי שיהיה מענה מקיף בביטוח הנסיעות.

בשורה התחתונה:

גם אם את טסה לסופ"ש של מנוחה לפני הלידה ואת סומכת על גופך לחלוטין, תצטרכי לרכוש הרחבת הריון שתאפשר לך לטוס בשקט. חשוב מאוד לזכור שדווקא במצבים הבטוחים והרגועים בחיינו, דברים נוטים לצאת מאיזון ולכן מוטב לשלם עוד כמה עשרות שקלים לביטוח, על פני התמודדות עם הוצאות עתק לא מתוכננות.

אצלנו ב-iShield ביטוח נסיעות לחו"ל תוכלו לרכוש אונליין את ביטוחי הנסיעות של חברות הביטוח המובילות בישראל לרבות פוליסת הביטוח של חברת כלל, ולהמשיך הלאה גם לרכישת הרחבת ההריון.

יש לכם שאלות בנוגע להרחבה? זקוקים להתאמה משופרת של הפוליסה? חברת הביטוח מסרבת לבטח עקב הגדרתך תחת הריון בסיכון? ניתן לפנות אלינו כבר עכשיו לייעוץ מקצועי וקבלת הצעת מחיר משתלמת במיוחד.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין לראות בו כייעוץ או תחליף לו. כדאי להתייעץ עם הצוות של iShield ביטוח נסיעות לחו"ל על כל שאלה. האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

דילוג לתוכן