ביטוח למחשב וציוד אלקטרוני בחו"ל

ביטוח למחשב וציוד אלקטרוני בחו"ל מספק לכם פיצי כספי במקרה של גניבת המכשיר היקר, כדי שתוכלו לרכוש מכשיר חדש מבלי להיקלע להפסד כלכלי פתאומי.

אז מה מכסה ביטוח למחשב וציוד אלקטרוני בחו"ל ואילו פרטים חשוב לדעת לגביו? הכל במדריך שהכנו לכם כאן.

סמארטפון ולפטופ: ציוד יקר וחשוב, על אחת כמה וכמה בכל נסיעה לחו"ל

בעידן של טכנולוגיה, מיידיות וזמינות גבוהה, כל אחד מאיתנו מסתובב עם הטלפון הסלולרי שלו וכמובן שלוקח אותו לחו"ל. מה שבעבר היה נחשב לאמצעי לא הכרחי במיוחד בשל קליטה נמוכה ושיחות בסכומי עתק, עבר מהפיכת תקשורת משמעותית וכיום מהווה חלק בלתי נפרד מכל נסיעה.

גם הלפטופ או אם תרצו: המחשב הנישא הפך לציוד חובה בנסיעות רבות. אנשי עסקים, נסיעות עבודה, עצמאיים שמנהלים עבודה דרך נוודות דיגיטלית וגם מי שנוסעים לחופשה ורוצים את המחשב שלהם קרוב מעדיפים לנסוע איתו לחו"ל. בשני המקרים, לא נעים להיחשף למקרה של אובדן או גניבה בהם תישארו ללא הפריט החשוב והיקר.

מהו ביטוח למחשב וציוד אלקטרוני בחו"ל?

ביטוח זה מהווה את אחת מהרחבות הביטוח הנפוצות ביותר של ביטוחי הנסיעות לחו"ל, במסגרתו ניתן לקחת איתכם ציוד אלקטרוני חשוב ויקר ולכסות אותו בביטוח רלוונטי.

חשוב לציין כי מדובר בהרחבה שנמכרת רק לאחר רכישת פוליסת נסיעות בסיסית והיא איננה מהווה ביטוח חו"ל כשלעצמו, המכסה הוצאות רפואיות אפשריות מחוץ לישראל.

רוב המבטחות משווקות את הרחבה זו תחת כיסוי ייעודי לכל פריט, כך שאם אתם טסים עם המחשב הנייד וגם עם הטלפון הסלולרי, תתבקשו לרכוש לכל אחד מהם הרחבה נפרדת. מוצר נוסף שאפשר לבטח בהקשר הזה הוא מצלמה, גם עבורה אפשר לקבל שיפוי אם חלילה תיגנב.

מה נכלל בתוך הרחבת ציוד אלקטרוני?

ביטוח זה מספק לכם פיצוי בכל מקרה של גניבה, אם כי יש פוליסות מעטות המאפשרות לכלול בתוכן גם מקרים של אובדן או נזק. לרוב נע סכום הפיצוי בין 1,000-2,000 דולר, תלוי בחפץ שנגנב לרבות ציוד נלווה למכשיר עצמו כמו אוזניות או עכבר אלחוטי, עבורם יוקצה סכום נפרד ונמוך יותר.

המבטחות הגדולות מציעות גם ביטוח על פי שווי המכשיר. כך למשל קורה בפספורט קארד, אצלה ניתן לבחור בכיסוי של 750, 1,500 או 2,000 דולר וכמובן שהפרמיה תתייקר בהתאמה.

עניין נוסף שחשוב להכיר הוא מקרה נפוץ של גניבה מתוך הרכב. במקרה כזה, הפיצוי שתקבלו יהיה נמוך משמעותית, שכן המציאות מאלצת כל אחד מאיתנו להיות אחראי לחפציו ולהימנע מהשארתם ברכב.

ועוד מספר נקודות חשובות על ההרחבה:

לרוב אין ביטוח על רשלנות

כל מבוטח נדרש להשגיח על הציוד האישי ולאחסן אותו במקום בטוח בכל עת. אם יתגלה שהמבוטח השאיר את המכשיר במיקום חשוף ללא כל השגחה (למשל שכח אותו במשך מספר שעות במסעדה מקומית), חברת הביטוח עשויה להסתייג ממתן פיצוי.

במקרה של גניבה – חובה באישור המשטרה המקומית

בכל אירוע גניבה, יש לדווח על כך למשטרה המקומית ולקבל אישור משטרה. ללא אישור זה, לא תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח ולקבל את הפיצוי.

השתתפות עצמית

רוב הפוליסות מעמידות תנאי השתתפות עצמית שנע בין 50 $ ל- 100 $.

ומה לא מכוסה במסגרת ההרחבה?

  • סיטואציות שאינן גניבה, כמו אובדן (תלוי כאמור בחברת הביטוח ובתנאים המדויקים מולה).
  • אובדן של מידע ממכשיר או מכרטיס הזיכרון לרבות תמונות, קבצים, מספרי אנשי קשר וכו'.
  • עלויות האביזרים הנלווים למכשיר (יש להבין האם הם נכללים בפוליסה, הדבר משתנה מחברה לחברה).
  • נזק ישיר או עקיף שנגרם למכשיר או לסוללה.
  • אובדן של תוכנות, מערכות, קבצים או תמונות שהיו מצויים במכשיר.

עלויות הרחבת הביטוח למחשב וציוד אלקטרוני בחו"ל

אז בואו נדבר מספרים: כמה בדיוק נשלם על הרחבת הביטוח? המחיר בשוק נע בין 2 $ ועד 8 $ ליום, תלוי בסוג הכיסוי שנרכש ותנאי הפוליסה המדויקים. יש לזכור שכל פוליסה מעמידה לרשותכם פיצוי עד לתקרה מסוימת ולכן מדובר בהרחבה שמומלץ לערוך לגביה השוואה מוקדמת.

כדי לעשות לכם סדר, תמצאו בטבלה הבאה השוואת מחירים ותנאי כיסוי בין חמש החברות המובילות:

שם חברת הביטוח נסיעות לחו"ל תעריף יומי וגובה הכיסוי
פספורט קארד טלפון נייד: 1.6 $ / 2.1 $ – בכיסוי של עד 800 $ או 1,600 $ בהתאמה.

מחשב נייד: 0.5 $ / 1 $ / 1.5 $ – בכיסוי של עד 750 $, 1,500 $ או 2,000 $ בהתאמה.

בגניבת המכשיר מתוך הרכב גובה הפיצוי יעמוד על 300 $.

הכיסוי ניתן לגניבות בלבד ומותנה בהשתתפות עצמית בסך 100 $.

הפניקס טלפון נייד: 1 $ – בכיסוי של עד 1,000 $

מחשב נייד: 1 $ – בכיסוי של עד 2,000 $.

בגניבת המכשיר מתוך הרכב גובה הפיצוי יעמוד על 300 $.

הכיסוי ניתן לגניבות בלבד ומותנה בהשתתפות עצמית בסך 100 $.

הראל טלפון נייד: 1 $ – בכיסוי של עד 750 $.

מחשב נייד: 2 $ – בכיסוי של עד 2,000 $.

הכיסוי ניתן למצבי אובדן או גניבה ומותנה בהשתתפות עצמית של 200 $ למכשיר הנייד ו-100 $ למחשב נייד.

כלל טלפון נייד: 1.3 $ – בכיסוי של עד 2,000$

מחשב נייד: 1.3 $ – בכיסוי של עד 2,000$.

הכיסוי ניתן למצבי אובדן או גניבה ומותנה בהשתתפות עצמית של 50$.

מגדל טלפון נייד: 1.9 $ – בכיסוי של עד 1,500 $.

מחשב נייד: 0.8 $ – בכיסוי של עד 1,000 $.

הכיסוי ניתן לגניבות בלבד ומותנה בהשתתפות עצמית של 30 $ למכשיר הנייד ו-100 $ למחשב נייד.

מה לעשות אם הנייד או הלפטופ שלי נגנבו?

רגע לפני שממהרים להפעיל את הביטוח, חשוב שתזכרו לעדכן את חברת הסלולר שלכם לנתק את הקו. את אישור ניתוק הקו שבוצע יש לצרף לתביעה בהמשך.

השלב הבא יהיה לדווח על הגניבה בתחנת המשטרה המקומית. בסיום מילוי טופס הדיווח תקבלו אישור משטרה המתעד את המקרה. גם את האישור הזה תתבקשו למסור לידי חברת הביטוח, אחרת תביעתכם לא תתקבל!

כעת יש ליצור קשר עם חברת הביטוח ולדווח על המקרה. אצל כל המבטחות המופיעות בטבלת המחירים וש- iShield ביטוח נסיעות לחו"ל פועלת איתן בשיתוף פעולה, תוכלו לעשות זאת בקלות מכל מקום דרך אפליקציית המבוטחים הייעודית, בה אפשר להגיש תביעה ולצרף את המסמכים המתאימים.

אז נסכם:

ביטוח למחשב וציוד אלקטרוני בחו"ל מהווה הרחבת ביטוח שתתווסף לביטוח הנסיעות הבסיסי שלכם ומבטחת את המכשיר היקר והחשוב במקרים של גניבה או אובדן. אנחנו מזמינים אתכם לבדוק את תנאי חברות הביטוח, להשוות בין המחירים והכיסויים שכל חברה מספקת ולרכוש לעצמכם ביטוח חו"ל מעולה אונליין כאן ועכשיו, דרך אתר iShield ביטוח נסיעות לחו"ל.

נוסעים עם הלפטופ והנייד לתקופה ארוכה? זקוקים להתאמות מיוחדות בביטוח? מעוניינים בהתאמת כיסוי ביטוחי לחו"ל הכולל הרחבות נוספות? צרו עמנו קשר ונדאג להרכיב לכם ביטוח נסיעות מקיף מקצה לקצה ובמחיר המשתלם ביותר.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין לראות בו כייעוץ או תחליף לו. כדאי להתייעץ עם הצוות של iShield ביטוח נסיעות לחו"ל על כל שאלה. האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

דילוג לתוכן