איך עושים ביטוח נסיעות לחו"ל?

איך עושים ביטוח נסיעות לחו"ל ומתי בדיוק כדאי לערוך אותו? באיזו חברת ביטוח כדאי לבחור ומה סוג הכיסוי שתזדקקו לו? אם אתם מתכננים נסיעה לחו"ל בקרוב, בואו לגלות איך להפוך אותה לחלקה ורגועה בעזרת מדריך עריכת ביטוח הנסיעות של iShield ביטוח נסיעות לחו"ל.

אז הזמנתם כרטיסי טיסה, מצאתם כמה וכמה מלונות אטרקטיביים ואולי גם התחלתם לבדוק את האטרקציות המקומיות בסביבה, אבל מה לגבי ביטוח הנסיעות?

ביטוח נסיעות לחו"ל נמנה עם המרכיבים החשובים ביותר בכל נסיעה, המספק בזמן אמת כיסוי כספי למגוון סיטואציות בהן תאלצו לכך. ולכן במאמר זה נענה על השאלה הבוערת – איך עושים ביטוח נסיעות לחו"ל מבחינת תהליך ההצטרפות לפוליסה, מתי לעשות זאת וכיצד תתאימו אותו למטרות והצרכים האישיים שלכם.

בואו נתחיל עם מרכיבי ביטוח הנסיעות

בניגוד לביטוחים אחרים, ביטוח הנסיעות הוא מוצר זמני בעל תוקף מוגדר מראש, שמיועד "להחזיק" לפרק הזמן המלא שבו תשהו בחו"ל מרגע הטיסה ועד חזרתכם ארצה.

הביטוח מכיל מענה למספר בעיות שעלולות לצוץ עוד טרם היציאה מהארץ (כמו למשל קורונה, תאונה, אשפוז וכו') ובמהלך הנסיעה עצמה – החל מרכישת תרופה פשוטה לאלרגיה ועד ניתוח, הטסה רפואית או איתור וחילוץ מטיילים.

בפועל, ניתן להבדיל בין פוליסת הבסיס שמיועדת בעיקר לתרחישים רפואיים שונים בחו"ל לבין ההרחבות השונות שיותאמו לכל נוסע על בסיס המאפיינים האישיים שלו, אופי הנסיעה ומהלכה.

מכאן שלא די ביצירת ביטוח הנסיעות לבדו ויש לבחור בחכמה את סוג הכיסוי על סמך השוואה בין המבטחות השונות, התעריפים והיקף הכיסוי שניתן בעבור כל סוגיה.

מתי לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

אם בעבר רוב הנוסעים היו מחייגים לחברת הביטוח בטווח של כמה ימים ועד כמה שעות לפני הטיסה, תקופת הקורונה המחישה היטב את חשיבותה של ההצטרפות המוקדמת לחברת הביטוח, בכדי לכסות תרחישים שמאלצים בביטול הנסיעה עוד לפני שיצאה לפועל.

ולכן ההמלצה המקצועית היא להצטרף במועד המוקדם ביותר לביטוח הנסיעות, כדי שיקל מאוד על העלויות הצפויות במקרה של ביטול הנסיעה ברגע האחרון.

אז איך עושים ביטוח נסיעות לחו"ל? בדיוק כך:

תחילה מגדירים את כל הצרכים

הסיבה העיקרית שבגללה אתם מוכרחים ליצור את ביטוח הנסיעות היא בריאותכם ובריאות בני משפחתכם. די בצינון פשוט שמצריך מכם ביקור אצל רופא כללי בחו"ל כדי לקבל מרשם לתרופה, מה שעשוי להסתכם בעלויות של אלפי שקלים – סכום כפול פי כמה וכמה מגובה הביטוח שתשלמו, שיכסה בקלות את ההוצאה.

אלא שהביטוח הרפואי לא מכסה את כלל המצבים הרפואיים ואת יתר הסוגיות שעלולות להתרחש כמו אובדן הכבודה, גניבת ציוד יקר, פציעה עקב השתתפות בפעילות ספורט אתגרי וכו', כך שיש לכלול בתוך ביטוח הנסיעות גם מרכיבים קריטיים נוספים בהתאם למטרות הנסיעה ולמהלכה.

בוחרים את חברת הביטוח

הדרך האפקטיבית ביותר להכרעה תהיה בעזרת השוואה בין חברות ביטוח הנסיעות השונות. ההמלצה המקצועית שלנו תהיה לבחור בחברת ביטוח גדולה וותיקה בשוק, המספקת את הכיסוי הרפואי המקיף ביותר, לצד הרחבות ביטוח שתוכלו להוסיף כדי לכסות את כלל התרחישים.

כך לדוגמה, אישה שמגלה על הריון בחו"ל ומעוניינת כעת להיבדק, לא תוכל לעשות זאת במסגרת הכיסוי הרפואי הבסיסי ועליה לרכוש הרחבת הריון חו"ל המאפשרת זאת. מדובר בכיסוי שלא בהכרח קיים אצל כלל המבטחות (חברות בהיקף קטן יחסית כמו למשל חברות האשראי שמשווקות ביטוח נסיעות בתעריף מוזל אך ללא אפשרות שכזו).

גם במקרים רבים של החמרת מצב רפואי קיים לא ניתן לקבל את הטיפול ללא הרחבה ספציפית שמתייחסת למצבכם הבריאותי הנוכחי, כך שמוטב לבחור במבטחת שגובה הכיסוי הניתן דרכה יספיק לכם כדי למלא כל צורך בבדיקה, רכישת תרופות, אשפוז או ניתוח חלילה.

התאמת הכיסוי וחיתום רפואי

לאחר שקיבלתם מספר הצעות על הביטוח ובחרתם בהרחבות שמתאימות לסוג ואופי הנסיעה, תידרשו לעבור תהליך של חיתום רפואי במקרה של רקע בריאותי – גם אם יש ברקע פציעה מתאונה, ניתוח בחצי השנה האחרונה או מצב רפואי כלשהו.

החיתום הרפואי מתנה למעשה את הצטרפותכם לביטוח ואת אישור הפוליסה ולעתים כרוך בהצגת מסמכים רפואיים המשקפים את המצב. נזכיר כי באי דיווח על רקע בריאותי, חברת הביטוח רשאית שלא לכסות תרחישים רפואיים שנגרמו לכם בחו"ל ושגורמים להחמרה במצבכם.

חתימה על הפוליסה והמתנה רגועה עד להמראה

לאחר שחברת הביטוח תאשר את הצטרפותכם, היא תשלח אליכם את הפוליסה המלאה הכוללת את התחייבותה כלפיכם, ביחס למכלול הכיסויים אשר בחרתם לרכוש. מומלץ לקרוא בעיון את כל תנאי הפוליסה טרם חתימתכם הסופית עליה ולקחת איתכם עותק ממנה לנסיעה, ליתר ביטחון.

עומדים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל? עם iShield זה קל ופשוט!

iShield ביטוח נסיעות לחו"ל, המתמחה בהתאמתם, היא גורם מקצועי להתאמת הכיסוי הביטוחי בחברות הביטוח המובילות והאמינות בישראל. מעוניינים בביטוח נסיעות לחו"ל המותאם עבורכם? קבלו מאיתנו הצעה משתלמת כבר עכשיו בהשארת פרטים באתר או בטלפון: 074-744-5060.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין לראות בו כייעוץ או תחליף לו. כדאי להתייעץ עם הצוות של iShield ביטוח נסיעות לחו"ל על כל שאלה. האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

דילוג לתוכן