לונדון: דברים שמוכרחים לראות ולעשות בעיר

לונדון נחשבת לאחת מערי הבירה הכי פופולריות באירופה: יש בה אטרקציות לכל העדפה, אוכל טוב לכל טעם ונקודות עניין לכל דורש. זהו אחד היעדים המגוונים והאטרקטיביים ביותר לבילוי, עם כמה מהאתרים המפורסמים והמיוחדים ביותר בעולם.

מה לעשות בלונדון? טעימה קטנה מחוויה גדולה

לונדון נחשבת לבועה תיירותית מרתקת, שבה היסטוריה עשירה פוגשת תרבות עדכנית ואופנתית. אז מהן הפעילויות הכי מפורסמות ובולטות בעיר שמשלבות בין שני העולמות? כולן כאן לפניכם:

הלונדון איי (London Eye) גלגל ענק אייקוני ומפורסם בגובה 135 מטרים
ארמון בקינגהאם ארמון בית המלוכה הבריטי המפורסם
מצודת לונדון וגשר לונדון האתר ההיסטורי המרכזי ביותר בעיר
Royal Observatory Greenwich מצפה הכוכבים ובו נקודת "קו האפס" של כדור הארץ
אצטדיון וומבלי מהגדולים, המתקדמים והמפורסמים בעולם

 

תמונת לונדון עם הבינג בנג ואוטובוס הקומתיים האדום הידוע
לונדון לא מחכה לי…

האם יש פעילויות בתוך לונדון עם ילדים?

למרות שלונדון המעונבת והמתוקתקת מסתמנת כמו יעד אידיאלי לזוגות, לא תאמינו כמה פעילויות קיימות בה למשפחות עם ילדים בכל הגילאים! ואם נוסיף למשוואה את הקלאסיקה הלונדונית הכוללת אגדות, ארמונות, אבירים, נסיכים ונסיכות, נקבל חוויה חלומית שכל הילדים שואפים אליה.

האטרקציה הפופולרית מכולן היא ללא ספק "הרפתקאות שרק" המוקדשת לתעשיית האנימציה מבית Dreamworks ובדגש על העוג הפופולרי וחבריו. אטרקציה מבוקשת נוספת היא אולפני הארי פוטר המרהיבים שבתוך אולפני האחים וורנר – אתר בילוי משפחתי קסום בפני עצמו.

בואו נדבר על שופינג

קניות בלונדון עושים לא רק לגוף, אלא גם לנשמה. מדובר במעצמת סטיילינג של ממש, בה מככבות חנויות מותג יוקרתיות לצד בוטיקים ובזארים במחירים לכל כיס. הנה כמה מהאתרים הכדאיים:

אוקספורד סטריט שדרת השופינג התוססת, הנחשקת והיוקרתית בעיר
בונד סטריט כאן תמצאו חנויות תכשיטים, עתיקות, חפצי אמנות ומותגי אופנה מובילים
ריג'נט סטריט מאות חנויות ביוטי, טקסטיל וטכנולוגיה, כולל אפל והמליס המפורסמות
מרק'ס אנד ספנסר היכל הפאשניסטות הידוע – כלבו עצום ומגוון שבו תמצאו גם מתנות למי שצריך
קובנט גארדן מתחם שופינג באווירת פאן טהור, עם מופעי רחוב, בוטיקים וחנויות ענק
שוק קמדן שוק הפשפשים הצבעוני ביותר בעיר

ויש גם חוויות לגמרי בחינם

למרות שלונדון אינה מהערים הזולות לטיול, יש בה גם לא מעט פעילויות טובות לגמרי בחינם המאפשרות לכם להתנתק מהארנק:

שכונת שורדיץ

השכונה שבמזרח לונדון היא מעין מוזיאון פתוח לאמנות רחוב, שבו אמנות הגרפיטי שולטת כבר שנים ומשכה אט אט את צעירי העיר שהביאו לכאן חיי לילה מעולים, תרבות אלטרנטיבית מגניבה, אוכל משובח ואווירה צבעונית ואנרגטית. ניתן לסייר בשכונה עצמאית ולהירשם גם למגוון סיורים בעברית.

הייד פארק לונדון

אחת הריאות הירוקות הגדולות בעיר מהווה חלק מהגנים המלכותיים אבל יש בה הרבה מעבר. מפינת הנואמים המפורסמת דרך אגם הסרפנטיין היפהפה ועד נקודת ההנצחה לנסיכה דיאנה, אפשר להעביר יום שלם בתוך הרפתקאות הפארק מבלי לעשות ולשלם דבר.

ונציה הקטנה לונדון

בין תעלת גרנד יוניון לתעלת ריג'נט שוכן מאגר מים ציורי ופסטורלי. זהו מקום מושלם לפיקניקים, טיולים רגועים וגם סשן תמונות נחשק לחובבים, עם הליכה שמשקיפה אל בתי סירה מרהיבים, דירות פאר וגם ישיבה באחד מבתי הקפה המתוקים.

אירוח בבית חב"ד

הידעתם? למעלה מ-20 בתי חב"ד פועלים בכל רחבי לונדון, בכולם אפשר להתארח, לפגוש ישראלים ואוכלוסייה יהודית מקומית וגם ליהנות מארוחות שישי וארוחות חג כשרות בטעמים מהבית.

לונדון איי - גלגל ענק
אפילו הנוף של האטרקציות עוצר נשימה

מקומות מומלצים בלונדון לארוחת ערב

אמנם האנגלים לא מצטיינים בארוחות בוקר עשירות, אבל מסעדות פיוז'ן ואוכל אותנטי הן ה-בילוי הטוב של העיר כבר משעות אחר הצהריים.

מומלץ להזמין מקומות מראש כדי שלא לפספס את הטעם של הברברי המסקרנת של אסף גרניט וקבוצת מחניודה, social eating house שתגרום לכם להרגיש כאילו כל מנה עוצבה באופן ייחודי בתוכנת בינה מלאכותית או Barrafina בר הטאפאסים המפתיע שיגיש לכם מנות קטנות אך ממזריות ומענגות בכל ביס.

ועוד כמה טיפים על לונדון למטייל:

התניידות בלונדון – למרות שהרכבת מתהדרת במספר התחנות הרב ביותר, האוטובוס נחשב לאמצעי הזול וגם האטרקטיבי מכולם, הודות למבנה הקומותיים המפורסם וצבעו האדום. אגב, ילדים עד גיל 5 נוסעים חינם בכל התחבורה הציבורית בעיר.

גלישה סלולרית בלונדון – אפשר לרכוש סים מקומי, לעשות חבילת גלישה בארץ וגם להשתמש ב-esim אם יש לכם מכשיר שמגיע עם סים מובנה והגלישה בו תסתכם בעשרות שקלים בלבד.

מזג האוויר – התחזית לגביו לא אמינה כמו בארץ ומזג האוויר כאן פתאומי הרבה יותר.

ביטוח נסיעות ללונדון – שירותי הרפואה בממלכה הבריטית יקרים ביותר. אל תצאו מגבולות המדינה בלי ביטוח חו"ל מעולה שמכסה אתכם מפני כל תרחיש רפואי אפשרי במהלך הטיול.

עם כמות כזאת של אטרקציות בלונדון, איך אתם עוד כאן?

זה הזמן לרכוש כרטיסי טיסה ולהתחיל לחלום על לונדון שבהחלט מחכה לכם. מאחלים לכם טיול מפנק, בטוח ומלא חוויות מכל טוב.

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן