כרטיס טיסה לילד: פרטים חשובים לפני שרוכשים

כרטיס טיסה לילד נחשב לאחד הנתונים הכי מבלבלים בתכנון הנסיעה לחו"ל. הוא מתומחר אחרת מצד כל חברת תעופה, מגיע עם הגבלות ואפשרויות שונות ובעיקר תלוי בגילאי הילדים במעמד הנסיעה.

כרטיסי טיסה לילדים: מסתבר שזה לא כל כך פשוט

מול סוכן הנסיעות יושבת משפחה מעט מתוסכלת: לא ברור לה עדיין האם הפעוט בן השנה שיישב על הוריו לאורך הטיסה זקוק לכרטיס משלו, האם בן ה-16 יוכל להצטרף בטיסה נפרדת והאם חברת התעופה בכלל מחויבת להושיב את הילדים לצד הוריהם.

כולנו יודעים שטיול משפחתי לעולם יהיה יקר יותר מהחופשה הזוגית או התרמילאית, אך רק בשלב הזמנת הכרטיסים אנו מגלים גם את המורכבות שבתכנון הטיסה עם הילדים. מאיזה גיל דרוש כרטיס? האם ניתן להעלות למטוס עגלה? האם הפעוט אמור לשבת במושב בטיחות מיוחד?

נציין כבר עכשיו, שבשל המדיניות שכל חברת תעופה מחזיקה בה, חשוב שתוודאו במדויק כיצד ילדכם נתפסים מבחינת נוסעים במטוס, מהן ההתחייבויות שלה כלפיכם ומה ניתן להציע לכם בקבוצות גיל משתנות.

אבא ואמא עם הילדה שלהם לפני העלאה למטוס. האבא מחזיק את כרטיסי הטיסה כולל את הכרטיס טיסה לילדה
הנופש שלכם מתחיל עם קניית כרטיס הטיסה לילד או לילדה

כרטיס טיסה לילד: כל הפרטים שבאמת צריך לדעת

כיצד חברות התעופה מגדירות "ילד" וקובעות את תנאי הטיסה עבורו? לפניכם הסבר מלא לפי גילאים שיסייע לכם להבין את מכלול האפשרויות:

כרטיס טיסה לתינוק מגיל לידה ועד שנתיים

כל חברות התעופה מגדירות "תינוק" כמי שטרם מלאו לו שנתיים. בגילאים אלה אין צורך לשלם כרטיס טיסה אך חלות תוספות שונות, בדגש על מיסי נמל וביטוח בהיקף של 10%-20% ממחיר הכרטיס למבוגר.

רוב חברות התעופה מאפשרות להורים לרכוש מושב מיוחד בתשלום (אם תעדיפו שלא יישב על ברכי ההורה) ולהעלות ללא תשלום עגלת תינוק מתקפלת, כיסא בטיחות או סלקל לבטן המטוס.

אם מדובר בתינוק צעיר מאוד ובן כמה שבועות בלבד, חברת התעופה עשויה לדרוש אישור רפואי מיוחד עבורו. כמו כן, עבור ילדים שגילם מעל שנתיים ועדיין זקוקים לעגלה ויושבים בתוכה, ניתן להעלות את העגלה לבטן המטוס.

כרטיסי טיסה מגיל שנתיים ועד גיל 12

ילדים בגילאי 2-12 נחשבים "ילדים" בהגדרה החוקית של חברות התעופה ובחלק גדול מהמקרים זכאים להנחה מסוימת מסך הכרטיס למבוגר, תלוי כמובן בעונות השנה, ביעד הטיסה, סוג המחלקה ובמבצעים שונים.

בחברת אל על, ניתן לרכוש שירות בשם Child Care לילדים הטסים לבדם (בגילאי 5-15) ולקבל ליווי של דייל/ת צמודים מרגע הגיעם לשדה ועד לנחיתה ביעד וקבלתם אצל קרובי המשפחה.

רכישת כרטיסי טיסה מגיל 13 והלאה

קבוצת הנוער נחשבת מבוגרת לכל דבר ועניין מבחינת עלות הכרטיס, אך חלק מחברות התעופה מאפשרות לילדים לטוס לבדם מגיל 16 או 14, תלוי בחברה ומדיניותה המדויקת.

אילו טיסות יהיו הכי טובות עם ילדים? בדקנו:

חברת התעופה יעדים מוצלחים עם הילדים
אל על ברצלונה, לרנקה, אתונה, ברלין
ארקיע אילת ושארם א'-שייח, בטומי, רודוס, טיבילסי
ישראייר אילת, פאפוס, ורנה, פראג
אייר פרנס פריז, ניס
אמירטס דובאי
KLM אמסטרדם
Tus Airways רודוס, קורפו, דיסלדורף, הרקליון

ועוד כמה טיפים חשובים לקראת הטיסה:

אוכל ושתייה

בדקו האם אפשר להעלות אותם למטוס. הילדים עשויים להיות רעבים או צמאים, לא בהכרח ירצו את הארוחה בטיסה וייתכן שגם אינם זכאים לה כשהטיסה קצרה. וודאו שניתן להעלות למטוס חטיפים, פירות, ירקות, ממתקים או כריכים והקפידו על שתייה מרובה שתועיל ללחץ באוזניים במהלך הטיסה.

הצטיידו באמצעי בידור

ספרים, חוברות צביעה, צעצועים ומשחקים אלקטרוניים יפיגו את השעמום של הילדים בטיסה (בעיקר בגילאים הצעירים) ויעזרו לכם להעביר אותה בקלות. מומלץ לארוז פתרונות קטנים שלא תופסים הרבה מאוד מקום וקל לשאת אותם, ושהילדים באמת אוהבים.

תביאו בגדים חמים

בטיסה לעולם יהיה קר יותר ולכן כדאי להלביש את הילדים במספר שכבות שאפשר לפשוט ולהלביש במידת הצורך.

טיסות לילה

אחת הדרכים הטובות ביותר לטוס עם הילדים היא לכוון לטיסה בשעות הלילה, כאשר הילדים מעבירים חלק ניכר מהזמן בשינה וגם יגיעו רעננים יותר ליעד.

צ'ק אין מראש

וודאו שניתן לבצע מראש את הצ'ק אין וכך להושיב את כל המשפחה יחד. לעתים חברות התעופה מפצלות את המשפחה זו מזו, מה שעשוי לפגוע באיכות הנסיעה ובחוויה מהטיסה.

לא שוכחים את הביטוח

כשטסים עם ילדים אין מקום לטעויות. מעבר לפוליסת הבסיס, חשוב להצטייד בהרחבות רלוונטיות כמו ספורט אתגרי שתעשו עם הילדים, ביטול וקיצור טיסה למקרה של שיבושים בלתי צפויים, אובדן או גניבת הטלפון הנייד של המתבגרים וכל דבר שיעזור לכם לצאת לחופשה חלומית, רגועה ובטוחה.

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן