טיול מסביב לעולם: כך תגשימו את החלום

טיול מסביב לעולם הוא הגשמת חלומם של אנשים רבים. אבל למרות שנדמה שזהו חלום בלתי מושג, יש מספר דרכים בהן אפשר להוציא אותו לפועל וליהנות מחוויה של פעם בחיים.

העולם חובק קרוב ל-250 מדינות וטריטוריות בהן כף רגלו של האדם מבקשת לדרוך. אולם סטטיסטית, גם אדם שנוהג לטוס לחו"ל לפחות פעם אחת בשנה צפוי לפגוש במהלך כל חייו רק כרבע מתוכן, מה שמותיר סך יחסית מצומצם של מקומות שאפשר באמת להספיק.

מכיוון שרוח הטיולים וחזון המפגש עם המקומות היפים והמיוחדים ביותר בעולם משותף לאנשים רבים, ריכזנו כאן מידע וטיפים שיסייעו לכם בצעדים הראשונים לתכנון הטיול המושלם.

זוג בטיול מסביב לעולם עם נוף מאריך חיים
טיול מסביב לעולם – חווייה המלאה בחיים שלמים

מהן הדרכים הטובות ביותר לטייל מסביב לעולם?

מטרת העל בטיול חובק עולם היא להגיע לסך המדינות הגדול ביותר. לשם כך קיימות מספר דרכים, לכל אחת מהן מגבלות ואפשרויות שצריך לקחת בחשבון:

טיול מסביב לעולם ברכבת

הרכבת היא אפשרות יצירתית מאוד לנוע בין מדינות. מדובר ברכבות מהזן היוקרתי והמרווח, שמסלול נסיעתן חוצה מדינות ואפילו יבשות ומאפשר בכך הגעה נוחה מאוד לכל מקום, המרוכזת בעורק תחבורה אחד וכמעט ללא שימוש באמצעי תחבורה נוספים.

אחת הדרכים לנוע ברכבת היא להצטרף לטיולים האקסקלוסיביים שמשיקות מעת לעת חברות טיולים ורכבות, אליהן אפשר להירשם במעין "מהדורות פרמיום" מיוחדות אחת לזמן מה.

הטיול המפורסם של Railbookers משנת 2020 למשל, ארך 57 ימים וכלל הגעה ל-4 יבשות (אמריקה, אירופה, אסיה ואוסטרליה) וביקור ב-20 ערים ו-5 פארקים לאומיים. חברת Great Rail Journeys הציעה עוד ב-2014 טיול יוקרה בשלוש יבשות שונות. המחיר לטיולים מהסוג הזה למקרה שתהיתם, מתחיל מ-20,000$ לאדם.

מלבד ההצטרפות לטיולי חמישה כוכבים, ניתן לטייל במגוון מדינות גם עם הרכבת המהירה של אירופה ואפילו לעלות בעצמכם על הטראנס סיבירית הנודעת – מסלול הרכבת הארוך ביותר בעולם שהנסיעה בו אורכת כשבוע.

טיול מאורגן מסביב לעולם בהפלגה

תרבות הקרוזים שהלכה והתעצמה עם השנים מגישה לקהל המטיילים את המקסימום האפשרי, עם הטיולים הכי גרנדיוזיים שאפשר לחלום עליהם. כאן תוכלו לרכוש כרטיסים להפלגה בת 15 ימים, חודש שלם ואפילו קרוזים של חצי שנה ומעלה – כולם מפגישים את הנוסעים עם יעדים מגוונים, מפעימים ומרגשים והכל מנקודת מבטו החגיגית של האוקיינוס.

דוגמאות לקרוזים מהסוג הזה בהחלט לא חסרות: Viking Cruises השיקה בעבר את "השייט הארוך ביותר" שנמשך 245 ימים וחצה 6 יבשות ו-59 מדינות. חברת הפלגות היוקרה MSC Cruises מציעה כיום שייט בן 116 ימים המגיע ל-21 מדינות.

ובסוף שנת 2023 כולנו נתרשם מ- MV Gemini by Life at Sea Cruises שמשיקה הרפתקה יוצאת דופן למשך 3 שנים בים, עם ביקור ב-135 מדינות שונות והגעה ל-13 פלאי עולם!

נוודות דיגיטלית – טיול מסביב לעולם בקצב ובתקציב שלכם

כפי שאתם בוודאי מבינים, להקיף את העולם זאת משימה בתקציב גבוה, אבל גם אותה בשנים האחרונות יש מי שמגשימים למרות הכל.

לשיטה הזו קוראים נוודות דיגיטלית והיא זו שמאפשרת לאנשים לעבוד עם הסלולרי או הלפטופ מכל מקום בעולם ולהשתמש בהכנסות כדי להמשיך לטייל ולנדוד בין מקומות. כיום הנוודות הדיגיטלית תופסת מקום של כבוד וסקרנות בקרב הרבה מטיילים פוטנציאליים וניתן לפגוש אותה בכל מקום, כל עוד הוא מחובר כמובן ל-WI-FI.

אישה ברכב מטיילת בעולם עם מפה בלבד
דמיינו את היעד הבא שלכם וצאו לדרך

הגענו ליעד. מה רואים כאן?

מטבע הדברים, טיול מסביב לעולם מוגבל בזמן ורק מעטים באמת יכולים להמשיך אותו בלי גבולות עד לסוף החיים. העובדה הזו מדרבנת את המטיילים להספיק כמה שיותר ולכוון בעיקר ליעדי החובה שחייבים לראות ולסמן עליהם וי.

אז לאן מוכרחים להגיע ביעדים השונים? ליקטנו כאן בטבלה את האטרקציות החשובות ביותר בכל מדינה:

שם המדינה אטרקציית החובה שאסור לפספס
קפריסין סלע אפרודיטה, פאפוס
יוון הר האולימפוס, חבל תסליה
אנגליה ארמון בקינגהאם, לונדון
צרפת מגדל אייפל, פריז
איטליה הקולוסיאום, רומא
גרמניה חומת ברלין, ברלין
ספרד ארמון אלהמברה, גרנדה
פולין ריננק, קרקוב
הונגריה סיטדלה, בודפשט
שוויץ מפלי הריין, שפהאוזן
מרוקו כיכר ג’מע אל פנה, מרקש
איחוד האמירויות בורג' חליפה, דובאי
אפריקה הפארק הלאומי קרוגר, מחוז מפומלנגה
סין החומה הסינית, שאנהאיגוואן
יפן מקדש פושימי אינארי, קיוטו
הודו הטאג מאהל, אגרה
תאילנד מקדש פו, בנגקוק
אוסטרליה שונית המחסום הגדולה, קווינסלנד
ארצות הברית פסל החירות, ניו יורק
קנדה מפלי הניאגרה, אונטריו
ברזיל מפלי האיגוואסו, פרנה

לא טסים בלי ביטוח הנסיעות הטוב ביותר!

מפגש עם עשרות יעדים בהם תפגשו תרבויות, מנהגים ותשתיות, מחייב אתכם לרכישת ביטוח נסיעות מקיף במיוחד, ששומר עליכם במגוון התרחישים הרחב ביותר.

כמובן שביטוח שכזה צריך להיבנות בחוכמה ולהיתפר לצרכים המדויקים שלכם באופן מקצועי וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה. iShield מספקת לכם ליווי מקצועי ליצירת פוליסה מורחבת ואיכותית ללא פשרות, מאת חברות הביטוח הטובות בישראל.

השאירו לנו פרטים או חייגו: 074-744-5060 ונדאג עבורכם להצעה המשתלמת ביותר בשוק.

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן