הפניקס ביטוח תרמילאים – טיפים חשובים לטיול בטוח

הפניקס ביטוח לתרמילאים מציע ביטוח נסיעות מורחב ומושלם בשבילכם לטיול הגדול, בין אם אתם בקטע של טיול תרמילאים אחרי צבא, אחרי תואר, או פשוט אוהבים טיולי תרמילאים , ומנצלים כל הזדמנות לצאת למסע תרמילאות מרתק.

בעיקרון טיול תרמילאים ישר מעלה קונוטציה של טיול אחרי צבא. הטיול הזה כבר הפך להיות אבן דרך בחיי צעירים ישראלים רבים שאחרי השירות הצבאי, חוסכים לטיול ממושך, ואז עושים הפסקה מהחיים למשך כמה חודשים, ויוצאים לראות עולם במדינות מרוחקות, עם נופים ותרבויות, וחלק מזה, זה הטרקים. לחוות את הטבע ברגל במקומות המיוחדים ביותר ברחבי התבל.

כמובן שטיולי תרמילאים מלווים בסכנות מסוימות. כאשר יוצאים למדינות מרוחקות, מדינות עולם שלישי, בהן התברואה לקויה, יש בעיה עם היגיינה, וכמובן שחלק מהטיול זה ביקור במקומות פראיים וטרופיים, יציאה לטרקים של מסלולי צעידה רגליים וטיפוס, מה שמציב סכנות מעבר לגדר הרגיל, ומצריך ביטוח מורחב מיוחד.

הכנו לכם כמה עצות טובות ושימושיות שיעזרו לכם להימנע מסיכונים עד כמה שאפשר עבורכם. מספר עצות שימושיות שיעזרו לכם להימנע מסיכונים מיותרים ויאפשרו לכם טייל בראש שקט.

 

דאגו להצטייד בציוד מתאים

לקראת טיול תרמילאים, צריך להתכונן עם ציוד מתאים. חשוב שהתרמיל (המוצ'ילה) יהיה קל. בכל זאת אתם סוחבים אותו שעות על גבם. וכמובן שתצטרכו דברים שאי אפשר לוותר עליהם, למשל, בגדים עם כיסים שיש להם סגירה ברוכסן, חגורות כסף צמודות גוף, משקפי שמש נוחים וקרם הגנה מהשמש, כילות נגד יתושים וחרקים, תרופות, וערכת עזרה ראשונה.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

 

לכו להתחסן – קבלו את כל החיסונים כנדרש

לפני טיול תרמילאים, עליכם לבדוק אילו חיסונים נדרשים לנסיעה ליעד אליו אתם מתכננים להגיע, וכאמור, חשוב ללכת ולקבל את כל החיסונים הנדרשים. את החיסונים מקבלים במרפאות מטיילים טרם מועד הטיסה.

מומלץ להגיע למרפאת מטיילים כמה שבועות לפני הטיסה שלכם, כיוון שישנם חיסונים אשר מצריכים קבלת מספר מנות, בהפרש של כמה ימים בין קבלת מנה אחת למנת החיסון הנוספת.

החיסונים הללו יבטיחו שלא תידבקו במחלות קשות שעברו מן העולם המערבי אך נותרו במדינות נחשלות. וכאשר מבקרים בהן, אפשר בהחלט להידבק. חשוב להתחסן כנדרש ולהגן עליכם מפני מחלות לא סימפטיות שעלולות לפגוע בבריאותכם.

 

חשוב לשמור על הציוד האישי שלכם

זכרו כלל – לא משאירים את הציוד ללא השגחה. במרבית מקומות הלינה במזרח הרחוק או בדרום אמריקה, לא תמצאו כספות בחדרים, ובלא מעט מקרים ייתכן כי תחליטו בכלל להעביר לילה מתחת לכיפת השמיים. על כן חשוב לקחת אתכם מנעול לתיקים ולציוד שלכם. ולדאוג שהם יהיו נעולים ובטוחים במהלך הלילה. מומלץ לקחת כמה שפחות חפצים יקרי ערך.

לא יוצאים לטרקים לבד

למרות שאתגר הטרקים קורץ לרבים,  לא כדאי לצאת לטיולים כאלה לבד.

טרקים הם מסעות רגליים בעיקר. אשר כרוכים במאמץ פיזי וגם במאמץ נפשי לא פשוט. ועשויים להעמיד אתכם במצבים בהם תצטרכו סיוע ממטייל נוסף. בטרקים אתם יוצאים למסלול שחובה בו סכנות רבות. ומומלץ להיות עם מטייל אחד נוסף לפחות, משום שגם הסמארטפון לא יציל אתכם במקרה כזה. בגלל שברוב אזורי הטרקים אין קליטה. ככה שאתם ברשות עצמכם ורצוי שיהיה אתכם אדם אחר שיוכל לסייע אם חלילה קורה משהו.

 

דאגו להרחבת כיסוי של שירותי חילוץ בביטוח הנסיעות

בניגוד לטיול באירופה, בו אפליקציית ניווט או מפת נייר מהלובי במלון יכולה להוציא אתכם מכל חור. בטיול תרמילאים אתם יכולים ללכת לאיבוד, או חלילה להיפצע כשאתם נמצאים במקומות שהגישה אליהם קשה עד בלתי אפשרית. לכן הכרחי להצטייד מראש בביטוח נסיעות לתרמילאים, הכולל שירותי איתור וחילוץ.

 

שמרו על קשר עם המשפחה בארץ

כדאי שתעשו לכם מנהג קבוע, ותיידעו את בני משפחתכם לפחות אחת לשבוע, על מצבכם, מיקומכם, ועל התוכנית שלכם כמה ימים קדימה. לפני שאתם יוצאים לטרק, חשוב להשאיר פרטים על המסלול ולוח הזמנים אצל בן משפחה או חבר קרוב, למקרה חירום. דאגו לעדכן במועד היציאה והחזרה המשוערים, ובמסלול המתכונן.

לא להכניס לפה כל דבר

אוכל קדימה אוכל. כולנו אוהבים להתנסות במאכלים שונים וחדשים במדינות זרות. אך בטיולי תרמילאות חשוב מאוד להיזהר במה שאוכלים ושותים. מדינות העולם השלישי ידועות בהיגיינה וסניטריה הלוקים בחסר. ואכילה ושתיה הם דרך קלה מאוד להידבק בכל מיני מחלות וטפילים. יש להימנע משתיית מי ברז, ולהקפיד לקנות בקבוקי מים אטומים וחדשים. אם אתם רוצים לחוות את המאכלים המקומיים. העדיפו מקומות בהם אוכלים אנשים רבים ויש תחלופה, וודאו שהאוכל שלכם מבושל היטב.

ביטוח נסיעות – ביטוח מותאם לתרמילאים

כאשר אתם יוצאים לטיול תרמילאים, מומלץ שלא לרכוש ביטוח נסיעות סטנדרטי, אלא חשוב לעשות ביטוח נסיעות מורחב  אשר מותאם לתרמילאים.

ביטוח נסיעות לתרמילאים כולל כיסויים כגון איתור, הצלה וחילוץ, והטסה רפואית במקרי חירום. ביטוח נסיעות לחו"ל לתרמילאים, כולל הרחבות שיחסכו לכם אלפי שקלים על הוצאות בגין טיפולים רפואיים, ויבטיח הגנה במצבי חירום שונים.

​במידה וחלילה התרחש אסון או תאונה,  אנשי יחידות החילוץ וההצלה נכנסים לפעולה. חברת הביטוח מפעילה צוותי חילוץ והצלה שנקראים לאתר את המטיילים ולחלץ אותם למקום מבטחים.

באילו מקרים יש צורך בשירות חילוץ והצלה?

שירותי חילוץ והצלה נקראים לפעולה במקרים בהם מתרחשות תאונות אישיות או אסונות חלילה. אנשי צוות החילוץ וההצלה יאתרו את עקבות המטייל על מנת לגלות מה קרה אתו, מתי ואיפה. ידאגו למצוא אותו באמצעים ובעזרת כלים מתקדמים שונים. יחלצו אותו ויעבירו אותו בבטחה ובמהירות למקום בו יוכל לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר כנדרש.

 

צוות חילוץ כונן – ביטוח תרמילאים

המחלצים הם בעצם אנשי חילוץ והצלה מקצועיים אשר מתמחים בתחום. במידת הצורך מפעילים קשרים עם של גורמי ממשל, וביניהם משטרה ושירותי ביטחון, חברות חקירות ואבטחה, גופים ציבוריים רלוונטיים ועוד, שיוכלו לסייע במשימה במקרה הצורך.

בצוותי החילוץ וההצלה ישנם אנשים מקצועיים אשר מתמחים בפעולות איתור וחילוץ בזירות שונות. הם נחלקים לפי תחומי מומחיות. כל צוות נשלח אל זירת האירוע (יבשה, ים, הרים וקרח, יער/ג'ונגל או מדבר) והפעילות מתבצעת בהתאם לאופי האירוע, ואופי השטח בו התרחש המקרה.

  • מים – צוותים המורכבים ממומחי ראפטינג וצוללנים. נשלחים במקרה והתרחש אירוע באזור ימי, כגון תאונות שיט, ראפטינג או צלילה.
  • הרים וקרח – צוותים אלו על ידי אנשי חילוץ מקצועיים אלפיניסטים ומטפסי הרים, אשר מיומנים בטיפוס ובהתמודדות במקומות קרים וגבוהים בהם יש אחוזי חמצן דלילים. על מנת שיוכלו להגיע אל המבוטח כמה שיותר מהר.
  • יערות וג'ונגלים – במקרה של אירועים שקורים במעבה הג'ונגל. כוחות החילוץ יתווספו גם אנשים מקומיים. אשר מכירים את האזור הבעייתי ויודעים לנווט בו, וביניהם מדריכים ומורי דרך.
  • מדבר – משימות חילוץ ממדבריות הן משימות שונות כיוון שלכל מדבר יש אופי ותנאי שטח אחרים. המיקום גיאוגרפי, הטופוגרפיה ומזג האוויר יוצרים מדבריות שונות ברחבי העולם. במקרים של אירוע באזור מדברי. צוותי החילוץ יכללו אנשים מקומיים שמכירים את האזור היטב, ומנוסים בשטח, ולרוב מבצע האיתור והחילוץ ילווה בסריקה מהאוויר.

 

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן