הוותיקן – מדינה קטנה ומיוחדת בלב רומא

הוותיקן – מדינה קטנה ומיוחדת בלב רומא, כל מה שיש לראות וביטוח נסיעות לחו"ל מותאם לטיול

יש מקומות שפשוט צריך להגיע אליהם – אם אתם נמצאים בחופשה ברומא אסור להחמיץ ביקור בוותיקן. ותיקן רומא הוא אחד היעדים המתוירים ביותר באיטליה ובכלל בעולם כולו. בלב רומא, מתחם מדינת הוותיקן חובה בו מוזיאונים וקפלות מרהיבות ביופיין. אם אתם מתחברים להיסטוריה, דת, ואמנות – אתם חייבים להגיע לוותיקן לחוויה מכוננת.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

 

כמה עובדות מעניינות על הוותיקן

הוותיקן, שמכונה גם "הכס הקדוש", הוא למעשה מדינה קטנה ועצמאית, בעלת ריבונות.

שטח הותיקן משתרע על פני 44 קמ"ר בלבד, והאוכלוסיה מונה פחות מ-1,000 איש. משום כך שזו המדינה הקטנה בעולם. מדינת הוותיקן קיבלה את עצמאותה מאיטליה בפברואר 1929, והיא מושבה המוסדי של הדת הקתולית, וביתו של האפיפיור מאז שנת 1378.

האפיפיור מתגורר בדירה בוותיקן וכנסייתו – בזיליקת פטרוס הקדוש גם ממוקמת שם.

קריית הוותיקן מוקפת מכל כיוון בעיר רומא. המבקרים בוותיקן נכנסים דרך כיכר פטרוס הקדוש.

 

המוזיאונים של הוותיקן

מוזיאון הוותיקן הוא למעשה מתחם המוזיאונים הגדול בעולם, ובו מעל 1,400 חדרים המציגים יצירות חשובות. המוזיאון כולל גלריות עם אמנות בת יותר מ-3,000 שנה – ביניהן הקפלה הסיסטינית וחלקים מארמון האפיפיור.

מבחר יצירות וביניהן יצירותיו של האמן רפאל. ה-Pinacoteca Vaticana היא ככל הנראה הגלריה הרומית הטובה ביותר של יצירות הרנסאנס. ואחד האולמות המרשימים הוא היכל המפות, אשר כולל ציורי קיר של מפות ישנות המתארות את אדמות האפיפיור.

עם הכניסה למוזיאון, תוכלו לבחור ארבעה מסלולים שונים, שכל אחד מהם מסתיים בקפלה הסיסטינית. משום גודלו של המוזיאון, יהיה חכם מצדכם לבחור בסיור מודרך. מבקרים במוזיאון, שבוחרים בסיור, ייכנסו אל הוותיקן ללא ההמתנה הארוכה מאוד בתור לכניסה.

הזמן המתאים ביותר לביקור הוא יום רביעי בבוקר, במהלך נאומו של האפיפיור (כיוון שאז ישנם פחות אנשים בתור לכניסה). ימים שלישי וחמישי הם הגרועים ביותר להגיע אל הוותיקן. תיתקלו בתורים ארוכים מאוד בכניסה.

מוזיאון הוותיקן פתוח בכל יום, למעט ימי ראשון וחגים לפי לוח השנה של הוותיקן. המוזיאון נסגר בשעה 18:00, תוכלו לשוטט במוזיאון עד 17:30. תכננו את היום שלכם בהתאם.

 

עיקר הוותיקןהקפלה הסיסטינית

הקפלה הסיסטינית נבנתה בין השנים 1473 ועד 1481, כך גם הקפלה הפרטית של האפיפיור. מיכאלאנג'לו צייר בעצמו את הפרסקאות המפורסמות שמעטרות את תקרת הקפלה, עם הסצנה המרכזית המוכרת לכל של סיפור הבריאה וסיפור נוח.

מיכאלאנג'לו עיטר גם את המזבח שבקפלה, עם עבודתו המפורסמת "יום הדין האחרון".

סצנות שונות מהתנ"ך שצוירו על ידי אמנים מפורסמים וביניהם בוטיצ'לי, מתנוססות על הקירות בקפלה.

כיכר פטרוס הקדוש והבזיליקה – בזיליקת פטרוס הקדוש נבנתה בדיוק מקום בו שכנה כנסייה שכיסתה את מקום קבורתו של פטרוס הקדוש.

זוהי  אחת הכנסיות הגדולות בעולם.

הכניסה למוזיאון היא בחינם, אך המבקרים מחויבים ב לבוש הולם וצנוע (אסור שהברכיים או הכתפיים יהיו חשופות).

הכנסייה פתוחה לקהל מדי יום בין השעות 7:00-19:00 (מלבד בחודשים אוקטובר עד מרץ, אז היא פתוחה רק עד השעה 18:00) מיסות באיטלקית מתקיימות בכל יום ראשון. הכנסייה ממוקמת בכיכר פטרוס הקדוש, שהוא יעד דתי ותיירותי חשוב. יצירות אמנות חשובות, כמו הפייטה  של מיכאלנג'לו, נמצאות בכנסייה. תוכלו לבקר שם גם בקברי האפיפיורים.

 

תחבורה ומרכז מידע למבקרים

מרכז המידע לתייר של הוותיקן ממוקם משמאל לכיכר פטרוס הקדוש ומציע למבקרים מידע רב וחשוב, וכן חנות מזכרות קטנה. מרכז המידע פתוח בימים שני עד שבת מהשעה 8:30 בבוקר ועד 18:30.

תחנת המטרו הקרובה למוזיאון היא תחנת Cipro-Musei Vaticani, הנמצאת ליד כיכר סנטה מריה דלה גרסיה, שם תוכלו למצוא גם חניונים, תוכלו גם לרדת בתחנת Ottaviano-San Pietro. קו אוטובוס מספר 49 עוצר ממש בסמוך לכניסה וחשמלית 19 עוצרת גם היא קרוב לתחנת Risorgimento.

 

המשמר השוויצרי

המשמר השוויצרי שומר על הוותיקן מאז שנת 1506. גם כיום תוכלו למצוא את חייליו לבושים בתלבושת המסורתית של המשמר השוויצרי.

 

טירת סנט אנג'לו

טירת סנט אנג'לו הנמצאת על נהר הטיבר, נבנתה כקבר עבור הקיסר אדריאנוס במאה השנייה.

בימי הביניים המבנה שימש כמצודה, עד שהפך למקום מגוריו של האפיפיור במאה ה-14. הטירה נבנתה מעל חומות רומא והיו בה מעברים תת קרקעיים, שהובילו ישירות אל הוותיקן. אם תבקרו בקיץ, תוכלו ליהנות מקונצרטים נהדרים, המתקיימים במקום. חוץ מזה, זו עצירה נהדרת, אם אתם מטיילים לאורך הנהר.

 

כדאי לדעת

האפיפיור – מדי יום רביעי בשעה 10:30 בבוקר נושא האפיפיור את דרשתו. כדי להיות חלק מקהל הצופים יש לרכוש כרטיסים מראש. ביום ראשון בצהריים הוא שולח, דרך חלון מגוריו, את ברכותיו הישר אל כיכר פטרוס הקדוש, למעט בחודשי הקיץ, אז שוהה במעון הקיץ שלו.

גני הוותיקן – כוללים שטח גדול של גינות יפהפיות עם וילה קטנה וביצורים מתקופת ימי הביניים, המפרידים את הוותיקן מהעיר רומא בצפון ובמערב. מדי יום, מלבד בראשון וברביעי, מתקיימים בגנים סיורים מודרכים (32 אירו).

כיפת סנט פיטר – ניתן לבקר בכיפה המרהיבה של סנט פיטר בתשלום, בין השעות 07:00 בבוקר ועד 19:00 (או 18:00 בחודשים אוקטובר עד מרץ). הכניסה היא מהצד הימני של מרפסת הבזיליקה.

 

סיורים מודרכים – גם אם אתם לא חובבי סיורים מודרכים, הוותיקן הוא אחד המקומות, בהם מומלץ מאד להצטרף לאחד כזה. מוזיאון הוותיקן ענק וצפוף מאד וטוב יהיה אם מישהו ידריך אתכם במקום ויכוון אתכם לחדרים הנכונים. את הסיורים ניתן לארגן בדלפק הכניסה.

אתר האינטרנט של הוותיקן – www.museivaticani.va

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

 

ביטוח נסיעות לחו"ל – כיסוי מקיף לחופשה בוותיקן

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל כמובן, גם את עלויות השירותים הרפואיים בחו"ל שלרוב מדובר בעלויות גבוהות. בלי כיסוי ביטוחי אתם עלולים להגיע להוצאות גבוהות שאינן צפויות. על מנת שלא תיאלצו לשאת בהוצאות גבוהות במקרים כאלה, חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל רחב שיעניק לכם כיסוי מרבי אתכם וייתן מענה בכל מקרה רפואי בחו"ל.

כמו כן חשוב מאוד לבטח את רכושכם על מנת שתהיו מכוסים בכל מקרה של גניבה, אובדן או כל נזק אחר לרכוש שאתכם.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל לוותיקן – מה הם הכיסויים הנכללים בפוליסת הביטוח

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ההבטחה שתהיו מוגנים מכל בחינה אפשרית בעת שהותכם בחו"ל.

כפי שידוע לכולם, עלות שירותים רפואיים בחו"ל היא יקרה מאוד, ויכולה להוביל אתכם להוצאות גבוהות שאינן צפויות. על מנת שלא תיאלצו לשאת בהוצאות גבוהות במקרים כאלה, חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל רחב שיעניק לכם כיסוי מרבי אתכם וייתן מענה בכל מקרה רפואי בחו"ל.

 

עיקרי ביטוח נסיעות לחו"ל – ביטוח לטיול לוותיקן

הטסה של מלווה מהארץ למקום האשפוז של המבוטח בחו"ל

כיסוי למכלול הוצאות רפואיות ו/או אשפוז בחו"ל

כיסוי להוצאות שהייה האורכות מעבר לתקופת הביטוח, במקרה שנדרש בידוד בחו"ל

כיסויים נוספים שאנו ממליצים עליהם, במידת הצורך כמובן:

מטען (כבודה) – כולל כיסוי למכשיר הסמארטפון ולמחשבים ניידים

קיצור וביטול נסיעה כולל עקב מגפה

הרחבה למצב בריאותי קיים (אך יציב)

ביטול השתתפות עצמית בהשכרת רכב

 

הרחבת ביטוח נסיעות לחו"ל לוותיקן לכיסוי ספורט חורף וספורט אתגרי

אם אתם מתכננים לשלב בטיול שלכם ספורט הנחשב אתגרי כמו סקי, טיפוס הרים, מסלולי טרקים, צלילה וראפטינג  – תצטרכו להרחיב את הכיסוי בפוליסה שלכם, כך שתהיו בטוחים ומוגנים מההיבט הזה.

טיולים בחו"ל לרוב לא אחת יובילו אתכם לחוויות האקסטרים שכן זהו חלק שמטיילים בוחרים ליהנות ממנו. לפני שאתם רוכשים תכנית הביטוח לנסיעה ארוכה, מומלץ שתיקחו בחשבון את סוגי הפעילויות בהן אתם עשויים לקחת חלק. פוליסת ביטוח מתאימה תכלול כיסוי על סוגי הפעילויות השונים.

דרך ishield סוכנות לביטוח תוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לוותיקן משתלם ומותאם לאופי הנסיעה שלכם

רוכשים ביטוח נסיעות ב- Ishield  המרכז לביטוח נסיעות לחו"ל המשווקת ביטוח נסיעות לחו"ל של פספורט קארד, הפניקס smart travel, הראל first class, במחיר המשתלם ביותר בישראל, אנחנו ב-ishield  ביטוח מאמנים בשירות מהיר ומקצועי למבוטחינו בכל שעות היממה, ובנוסף אנו זמינים ללקוחותינו השוהים בחו"ל 24/7 ב-whatsapp

ולזכור, גם בארץ רחוקה, טוב שיש מישהו קרוב, ishield ביטוח.

רוצים לקבל את ההצעה המתאימה והמשתלמת ביותר עבור ביטוח נסיעות לחו"ל? צרו אתנו קשר

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן