ביטוח נסיעות למרכז ודרום אמריקה

רוב המטיילים בונים מסלול למרכז ודרום אמריקה, לטיול ארוך – אז דעו כי יש ביטוח מותאם לטיול כזה – ביטוח נסיעות למרכז ודרום אמריקה.

בטוח שמדובר בנסיעה חווייתית במיוחד. קשה להגדיר מסלול אחד שהוא הטוב או הכדאי ביותר משום שהמסלול של המטיילים לרוב משתנה בגלל היכרות חברים חדשים. המלצות של מטיילים, שינוי טעמים, מזג אוויר, תקציב וכו. אז איפה להתחיל ? חלקו השני של המדריך כולל רשימת חודשים והמדינות אליהן אפשר/רצוי לצאת. אבל טרם הקפיצה שלכם לשם, קראו את החלק הראשון שבו תכירו את המדינות, תבינו את הגלים, מזג האוויר ומסלולים מומלצים.

ביטוח למרכז ודרום אמריקה – טיול במרכז היבשת

רגע לפני שתרכשו ביטוח למרכז אמריקה, קבלו תשובה לשאלה שחוזרת הרבה פעמים מתי הכי טוב לבוא ? מה לגבי העונה הגשומה ? כמעט כל חודש נמצא טוב מאוד לכל מדינות המרכז. אם תתחילו במקסיקו אז משם אפשר להמשיך לאיים קריביים (קובה וג'מייקה לדוגמא), חוזרים למקסיקו ויורדים עד פנמה.

מי שמשלב את דרום אמריקה כחלק מהמסלול יכול להתחיל במרכז אמריקה ומשם להשתלב באחד הגלים או להתחיל את אחד הגלים ולסיים במרכז אמריקה.

מה עם העונה הגשומה? ספטמבר ואוקטובר (לעתים גם נובמבר) נחשבים לחודשים גשומים מהרגיל באיזור הקריבי ולכן פחות טובים לחופים אבל עדיין בסה"כ מזג האוויר טוב. הטיול יהיה טוב בכל מקרה. אולי לא מושלם אבל עדיף מלא להגיע בכלל.

 

ביטוח נסיעות

 

מדינות החובה לטיול במרכז ובדרום אמריקה

נתחיל בארגנטינה וצ'ילה ובמיוחד פטגוניה, אך גם ברילוצ'ה מהוות את מוקד המשיכה של מרבית המטיילים לדרום אמריקה ואחת הסיבות שקובעות את סחף תנועת המטיילים לשם, נקבע בעיקר לפי זמנן של עונת הקיץ של המדינות הללו. שכן עיקר הטיולים במדינות הללו הוא נופים, טרקים, מסעות תרמילאים ועוד.

ברזיל מושכת אליה את המטיילים בעיקר בגלל הקרנבל אבל לא רק, יש בה גם חופים מדהימים, העיר ריו הצבעונית ושוקקת החיים עם אזור הפאבלות, יערות האמזונס, הפנטנאל, האיגואסו ובאופן כללי, יש בברזיל אווירה מטורפת, ולא פלא שהיא יעד תיירותי חם למטיילים.

בוליביה מושכת את הישראלים בעיקר בזכות מדבריות המלח (הסלאר) הקסומות שלה, יערות האמזונס הטרופיים והטרקים שעושים בהם. בוליביה היא מדינה מאוד שקל להתאהב בה. לא פחות חשוב, היא אחת המדינות שהטיול בהן הוא זול מאוד.

פרו נחשבת ליעד פופולארי מאוד, ולא בכדי. המדינה היפה נכללת במסלול של כל מבקר בדרום אמריקה. יש בה כמה מהאטרקציות ומהטרקים החשובים ביותר בדרום אמריקה, וביניהן שרידי שבט האינקה, וטרייל שנחשב לטרק המבוקש בעולם כולו. בפרו גם ישנו אתר המאצ'ו פיצ'ו שנחשב לאתר החשוב ביותר בדרום אמריקה אליו עולים לרגל.

אקוודור מושכת אליה הרבה מטיילים בזכות הגאלאפגוס.

קולומביה היא משהו מיוחד – בקולומביה תעשו טרקים, תראו בעיניכם  את יערות האמזונס, יש בה את החופים המרהיבים ביותר בעולם, את סן אנדרס המהממת, עמק הקפה, וכמובן, אי אפשר בלי המסיבות הידועות  וחיי הלילה הסוערים.

קוסטה ריקה היא יעד לוהט ביותר בקרב הישראלים, ואין מטייל שנוסע לדרום אמריקה וידלג עליה. טוב איך אפשר לוותר על מקום כמו קוסטה ריקה? זוהי מדינה מדהימה שופעת צמחיה ירוקה, מיוחדת, יפהפייה, קטנה ולגמרי נוח להתמצא בה. חופי הים מדהימים, מקום מושלם לגלוש בו והאווירה פשוט יוצאת דופן, ללא ספק אחד המקומות האטרקטיביים ביותר. בררו עם איי שילד על ביטוח לקוסטה ריקה.

אל סלבדור מדינת מעבר קלילה המציעה את אתרי הגלישה הטובים בעולם. מעבר לכך שמדובר במדינה עם טבע יפהפה ואנשים מקסימים.

עוד מקומות מומלצים במרכז ודרום אמריקה

גווטמאלה היפה מציעה שילוב של תרבות המאיה לבין אתרי טבע פשוט עוצרי נשימה. בדומה לניקרגואה. אתר המאיה המפורסם טיקאל, אגם אטיטלן, סמוק שמפיי עוצר הנשימה ועוד.

בליז היא פשוט גן עדן. עם חופים ואיים קסומים וחווית צלילה לא מהעולם הזה. בליז נחשבת ליעד פחות פופולארי, אבל לדעתנו היא יותר משווה ביקור.

מקסיקו היא המלכה הבלתי מעורערת של מרכז אמריקה. למרות שבאופן מגוחך מקסיקו כלל לא נמצאת במרכז אמריקה אלא בצפונה. מקסיקו סיטי, הריביירה ובה העיר קנקון, איסלה מוחרס, פלאיה דל כרמן, טולום וקוזומל. הפכו את מקסיקו היפה להיות אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר למטיילים בכל יבשת אמריקה.

קובה היא מדינה שהזמן עצר בה מלכת, אי שם בשנות החמישים – שישים. והמקום הזה פשוט נותן לכם חוויה בלתי רגילה. הביקור בבקובה נחשב לחובה כי בשנים הקרובות היא כבר תתקדם והייחודיות שבה לא בהכרח תישמר.

ג'מייקה היא אי קריבי קסום, ביתו של מלך הרגאיי הבלתי מעורער –  בוב מארלי. באי תמצאו חופים לבנים עם עצי דקל מיתמרים מעלה. מים בגוונים של כחול וטורקיז, יערות גשם סבוכים, הרים עצומים, מפלים, לגונות צלולות ותכולות, אוכל מקומי משובח, תרבות סוחפת, מוסיקה טובה…וכן. גם הרבה תושבים מקומיים עם ראסטות וכובעים צבעוניים עם עלה מריחואנה.

פוארטו ריקו היא אי קסום כחלק מהאיים הקאריביים. בפוארטו ריקו תמצאו חופים קריביים מדהימים, יערות גשם טרופיים, מדבריות, הרים, מערות ונהרות. כל מה שאפשר לצפות מהטבע, ואפילו יותר מזה.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל מורחב עבור מטיילים בדרום אמריקה

ביטוח נסיעות בסיסי לא יספיק עבור מטיילים שמתכננים טיול ארוך בדרום אמריקה. ועל מנת להגן על עצמכם כדאי שתרכשו ביטוח שיש בו הרחבה אשר מתאימה לכל סוגי הסכנות אליהן אתם עשויים להיחשף במהלך הטיול. זאת לרבות פעילויות בגדר ספורט אתגרי, או אקסטרים, כגון ראפטינג, קפיצות בנג'י, סנפלינג וכדומה, שמושכות מאוד את המטיילים במדינות דרום אמריקה.

טיול תרמילאים ברחבי דרום אמריקה בהחלט יפגיש אתכם עם מראות מטורפים כמו הקרחונים. הלגונות התכולות וההרים המרשימים, שמחכים לכם בקצה הדרומי של אמריקה. לעומת חורבות ישנות של שבט האינקה, מדבריות, מישורי מלח מדהימים, איים צפים ועיירות יפות וטרופיות שמחכות לכם באזור הצפוני. מה שכן, בכל רחבי היבשת תיתקלו באנשים נחמדים וחביבים, ובאוכל טעים שבאמת אפשר למצוא בכול מקום.

חשוב לזכור, תמיד חשוב לנקוט באמצעי זהירות. עשרת הדיברות שלנו למטייל במרכז אמריקה ובדרום אמריקה:

  1. אם זה אפשרי, לימדו את השפה המקומית, לפחות ברמה בה תוכלו להבין ולדבר דברים בסיסיים.
  2. למדו והכירו היטב את יעד הנסיעה שלכם, כך שתכירו יותר את האזורים שנחשבים כלא בטוחים עבור תיירים.
  3. דאגו לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות מתאימה עם הרחבת כיסויים רלוונטיים.
  4. שמרו והקפידו מאוד על הכבודה והציוד שלכם.
  5. משכו כסף מזומן אך ורק בסניפי בנקים.
  6. אל תחשפו בפני אנשים ציוד יקר שברשותכם במהלך הטיול.
  7. שמרו את הדרכון והכרטיסים על גופכם תמיד.
  8. שימו בארנק רק את סכום הכסף שתצטרכו לזמן הקרוב בו אתם מטיילים.
  9. היו ערניים והישמרו מפני מנוכלים.
  10. הכינו מראש צילומים של הדרכון וכרטיסי הטיסה/ הנסיעה ברכבת.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ההבטחה שתהיו מוגנים מכל בחינה אפשרית בעת שהותכם בחו"ל.

כמו כן חשוב מאוד לבטח את רכושכם על מנת שתהיו מכוסים בכל מקרה של גניבה, אובדן או כל נזק אחר לרכוש שאתכם.

 

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן