אמסטרדם חופשה מלאה באטרקציות ומוזיאונים

אמסטרדם עיר המדהימה, אז מאיפה מתחילים? הפארקים, המוזיאונים, והאתרים המומלצים ביותר באמסטרדם וביטוח נסיעות לחו"ל לאמסטרדם המותאם לאופי הטיול

רוח החופש, ה-"חזייליק" כפי שהמקומיים אומרים, שורה בין התעלות ועושה את אמסטרדם למה שהיא – עיר מקלט, עיר בילויים, הדוניזם ואמנות. כל האירועים והפסטיבלים המתקיימים בעיר ובכלל בהולנד, היא פשוט מדהימה – כמעט כל משחק של קבוצת הכדורגל איאקס המקומית, סיבה לחגיגה, שלא לדבר על מצעד הגאווה, יום המלכה ועוד.

הדרך הכי שווה לראות את כלהעיר היא לשכור אופניים (לדוגמה ב-Mac Bike שבליידספליין, יש מקרים שגם בתי המלון מציעים לאו פניים להשכרה).

רכיבה על אופניים בעיר תאפשר לכם להגיע כמעט לכל מקום בערך ב-20 דקות, ותעניק מבט על ההתנהלות בעיר. כן צריך לשים לב היטב לתנועה, לזכור שנוסעים בנתיב הימני, לא להפריע לרוכבים ולהיות מוכנים ללכת קצת לאיבוד בדרך. חוץ זה – מדובר בתענוג.

אם אתם פחות בעניין האופניים, ויותר מסתדר לכם עם חשמליות, תוכלו לקנות כרטיסי חופשי יומי, יש כרטיסים לשלושה ימים וגם כרטיסייה מוזלת ל-19 נסיעות. מומלץ להצטייד במדריך לתייר לתחבורה ציבורית בעיר אמסטרדם, שמחלקים מול התחנה המרכזית. כרטיס I Amsterdam ייתן לכם נסיעה חינם באוטובוסים, כניסה חינם לכמה מוזיאונים ואפילו הנחה במסעדות שונות.

 

 

הרבעים של אמסטרדם

המרכז הישן של העיר

זה המרכז של כל מה מה שמעניין. הרובע המרכזי והתיירותי ביותר של אמסטרדם, משתרע בין תחנת הרכבת המרכזית לתעלת סינגל. הוא מחולק לשניים: אודה זיידה (הרובע הישן) וניואה זיידה (הרובע החדש). כאן תמצאו את כיכר דאם, את צ'יינטאון, את רובע החלונות האדומים, הכנסיות והמוזיאונים – כל אלה בסמטאות מרוצפות אבן, רחובות עמוסי תנועה ואווירה חצי-סואנת של לב עיר.

פספורטכארד ביטוח נסיעות

 

שפת המים

זהו אזור חדש ומתפתח של העיר. המרכז שלו הוא התחנה המרכזית שנמשך מערבה ומזרחה ממנה, על שתי גדות ה-IJ, התעלה המחברת את אמסטרדם לים הצפוני ומפרידה בין העיר לבין השכונות הצפוניות שלה והאיים המלאכותיים החדשים. לא אטרקציה מהמעלה הראשונה, אבל עדיין, מעניין לראות את האיים הצומחים מהמים, את הארכיטקטורה החדשה והנועזת ואת תהליך הצמיחה של האזור.

חגורת התעלות

החראכטנגרודל זו מחרוזת של תעלות שצורתה חצי סהר, המקיפות את הצנטרום. הגדולות שבהן, הן ההרנחראכט, הקייזרחראכט והפרינסנחראכט. התעלה הפנימית ביותר קרויה סינגל. בתווך הזה, שבין סינגל לפרינסנחראכט, נמצא הקסם הגדול של אמסטרדם. בתים גבוהים, צרים וצבעוניים על גדות התעלות, בתי סירות לידם, גינות קטנות קסומות חבויות, חנויות מעניינות, כיכרות ציוריים, וגשרים יפים, הם התפאורה לסיור כאן. השלווה הפסטורלית מופרת רק בליידספליין, שהיא כיכר ענקית בקצה של תעלת ליידסחראכט,. הכיכר היא ממש אזור בפני עצמו, הומה פעילות ושוקק באנשים, בעיקר בשעות הערב. כאן תמצאו ברים, בתי קפה, מועדוני הופעות ועוד.

יורדן

זוהי שכונת פועלים לשעבר, שעברה מתיחת פנים והפכה לשכונה בוהמיינית יאפית, מלאה בגלריות ומוזיאונים. כאן נמצא מוזיאון בתי הסירה, מבשלת חנפר (משקה הולנדי שדומה לג'ין), גינות פנימיות יפהפיות של בתי המחסה המפורסמים של אמסטרדם (ה-הופיס), הנייכנסטראצ'ייס (תשע הרחובות) וכמובן, בית אנה פרנק.

דה פייפ

רובע מהגרים שוקק ואמנותי, שהולך והופך פופולארי עם הזמן. שפע מסעדות אינדונזיות, וייטנמיות והודיות, חנויות מוסיקה קאריבית, שוק ענקי וברים בכל פינת רחוב הם סמלי האזור, כמו גם מבשלת הבירה המודרנית והמגניבה של הייניקן.

 

אתרים תיירותיים ששווה להגיע אליהם באמסטרדם

מוזיאומפליין

מאחורי הרייקסמוזיאום, שהוא מוזיאון האמנות הגדול באמסטרדם, יש פארק ענק ואהוב מאוד על המקומיים, שנקרא מוזיאומפליין. לא רחוק ממנו נמצא הפונדלפארק המיתולוגי. האזור בין הפארקים נקרא גם הוא מוזיאומפליין. מלבד מהרייקסמוזיאום נמצא כאן גם מוזיאון ואן גוך ומוזיאון סטיידליק. גם אולם הקונצרטים קונצרטחבאו נמצא בקרבת מקום, ועוד המון מסעדות, חנויות אקסקלוסיביות ובתי מגורים מפוארים שכיף לבהות בהם.

המוזיאון לתולדות אמסטרדם

זהו אחד המוזיאונים העירוניים המעניינים ביותר. למרות שבדרך כלל מוזיאונים להיסטוריה של ערים נוטים להיות משעממים, המוזיאון הזה מציג מדיומים שונים ומראה את האופי המיוחד של אמסטרדם, מציג את ההיסטוריה של העיר ושל תושביה ואת הגורמים התרבותיים שהובילו לפתיחות ולליברליות שמאפיינות אותה.

Amsterdam Historisch Museum

בית הכנסת הפורטוגלי עברי

הקהילה היהודית בהולנד התבססה אחרי גירוש יהודי ספרד ופורטוגל. במהרה הגיעו היהודים באמסטרדם למעמד כלכלי גבוה, וב-1671 הוקם בית הכנסת המפואר, שהיה בית הכנסת הגדול ביותר באירופה דאז. אפילו אם הדלת סגורה, נסו לנקוש. אולי תיתקלו באחת מאותן פעמים שיש מי שיפתח לכם ויראה לכם את החלל המפואר והנהדר בפנים.

Portugees Synagoge. Mr Visserplein 3

בית אנה פרנק

הרבה מהישראלים המבקרים באמסטרדם דווקא בוחרים לפסוח על הבית הזה, בו נכתב יומן המסתור המצמרר של אנה פרנק, וחבל. זה אתר חשוב, מעניין ומרגש מאוד. התור בכניסה אליו ארוך תמיד, עדיף לקנות כרטיס מראש באחד ממוקדי המידע לתיירים (VVV).

Anne Frank Huis. Prinsengracht 267

פספורטכארד ביטוח נסיעות

מוזיאון המרי

הולנד גאה מאוד בתנועת ההתנגדות לנאצים שפעלה בתחומה. הגאווה הזו באה לידי ביטוי בכל משחק כדורגל נגד הגרמנים, וגם במוזיאון המרתק הזה, אשר מציג מבחר מגוון של מסמכים, תצלומים, קטעי קולנוע ועוד המתעדים את הנושא.

Verzetsmuseum. Plantage Kerklaan 61

בית רמברנדט

ביתו של הצייר הלאומי רמברנדט ואן ריין שופץ, שוחזר והפך למוזיאון נהדר. אפשר לטייל בין חדרי הבית, לראות את האטלייה המואר, להתבונן במודלים ובדגמים שאסף האמן, וכן לראות את האוסף המרשים מאוד של התחריטים – שהייתה הטכניקה בה רמברנדט התמחה לפני שהפך לצייר.

Rembrandt Huis. Jodenbreestraat 4

מוזיאון ואן גוך

המוזיאון מכיל את האוסף הגדול בעולם של עבודותיו של הצייר המהולל. ציורים, רישומים, הדפסים ואף מכתבים של ואן גוך (פן חוח בהולנדית) מוצגים בחדרים. יש גם תערוכות מתחלפות מעניינות הקשורות באמן וביצירתו, וגם עבודות של אמנים בני אותה תקופה או אמנים שוואן גוך העריץ.

Van Gogh Museum. Paulus Potterstaat 7

רייקסמוזיאום

מעל מיליון פריטים מוצגים ברייקסמוזיאום – שהוא המוזיאון הגדול ביותר בהולנד. היצירות המרכזיות במוזיאון הן מעידן הזהב של אמסטרדם במאה ה-17. עבודות של ורמיר, ואלס וכמובן, עבודותיו של רמברנדט, ובראשן העבודה "משמר הלילה".

Rijksmuseum. Jan Luijkenstraat 1

 

מוזיאון החשיש והמריחואנה

המוזיאון הזה מוקדש כולו לצמח הקנביס, ולכל מה שמיוצר ממנו. גם מה שחוקי ומה שלא.

במוזיאון תוכלו לצפות בתצוגת צמחים, כולל מקום בו שאפשר לרכוש בו זרעים מיני מקטרות, סקירות היסטוריות ואקולוגיות ועוד מידע מעניין ומשעשע על הצמח האהוב.

Hash Marihuana Hemp Museum, Oudezijdsachterburgwal 148

דה חוייר

מעט קלישאתי, נכון, אבל מה זה ביקור בהולנד בלי לראות טחנת רוח? טחנת דה חוייר הוקמה בראשית המאה ה-19. כיף להגיע לאזור, לטייל במבנה ואחרי כן לקנח בבירה במבשלה הקטנה הסמוכה.

De Gooyer. Fonenkade 7

 

אודה קרק

הכנסיה הניאו-גותית נבנתה, שופצה, נשרפה, נבנתה שנית, וכן הלאה במהלך כל שנות קיומה. היא נוסדה בערך ב- שנת 1,200 ונחשבת למבנה העתיק ביותר בעיר. יש בה עוגב מרשים, קברים עתיקים וחלונות הזכוכית והוויטראז'ים שלה יפהפיים. היא נמצאת במרכזו של אזור החלונות האדומים, הגיוני בסך הכל.

Oude Kerk. Oudekerksplein

רובע החלונות האדומים

ה- דה ואלן (De Wallen), גם אם הייתם רוצים סביר להניח שלא הייתם יכולים לפספס ביקור כאן. אינספור חנויות סקס, וזונות שיושבות בחלונות הגדולים ומחכות ללקוחות, הפכו את האזור לאתר תיירותי לכל המשפחה. איפה אם לא באמסטרדם? רק פה דבר כזה יכול לקרות.

המחזה משונה ומעניין, אבל חשוב לזכור שהזונות בהולנד מאוגדות באיגוד מקצועי ויש להן הגנה ותנאים סוציאליים, יותר מ-90% מהן אינן כלל הולנדיות, אלא נשים ממזרח אירופה, שלא הגיעו לאמסטרדם בדרכים סימפטיות. הרשויות בהולנד משקיעות המון כדי לשקם את האזור ולצמצם את הפעילות ברובע.

 

פארקים וגנים באמסטרדם

אם התרחקתם מהצנטרום, מספר הגנים באמסטרדם וגודלם ממש מעורר והשראה. אלה המוצלחים שבהם.

וונדלפארק Vondelpark

לניו יורקרים יש את הסנטרל פארק האורבני הענק, ולתושבי אמסטרדם יש את הוונדלפארק, חלקת גן עדן ירוקה הנמצאת דקות הליכה מהמרכז החי של ליידספליין. בפארק העצום יש אינספור שבילים ופינות רומנטיות. מושלם לרכב כאן באופניים, לטייל עם הכלב, לשבת לפיקניק או סתם לברוח מהרעש של העיר ולשקוע בתוך טריפ פסטורלי שליו ומהפנט ביופיו.

אמסטרדאמסה בוס

זהו הפארק הגדול ביותר של העיר. בפארק אגמים, עצים ומדשאות רחבות, ותושבי העיר מגיעים אליו בסופי שבוע שמשיים וגם שמשיים פחות. הוא נמצא מדרום לכביש הטבעת אשר מקיף את העיר.

פונדלפארק

זהו הפארק המיתולוגי של אמסטרדם, השומר על רוח צעירה ואפילוחתרנית. למרות שהיפים ואנרכיסטים כבר ממש לא ישנים בו, עדיין כיף לרכב כאן על אופניים ולטייל בשבילים הפנימיים. בימים שמשיים הפארק נוטה להתמלא במשתזפים בעירום חלקי עד מלא, קחו בחשבון.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

 

ביטוח נסיעות לחו"ל לאמסטרדם בהתאמה אישית

כידוע לכולם, עלות שירותים רפואיים בחו"ל היא מאוד יקרה, ומדובר בעלויות גבוהות, מה שיכול, להביא אתכם להוצאות גבוהות שאינן צפויות. על מנת שלא תיאלצו לשאת בהוצאות גבוהות במקרים כאלה, חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל רחב שיעניק לכם כיסוי מרבי אתכם וייתן מענה בכל מקרה רפואי בחו"ל.

כמו כן חשוב מאוד לבטח את רכושכם על מנת שתהיו מכוסים בכל מקרה של גניבה, אובדן או כל נזק אחר לרכוש שאתכם.

 

עיקרי פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל לאמסטרדם

הטסה של מלווה מהארץ למקום האשפוז של המבוטח בחו"ל

כיסוי למכלול הוצאות רפואיות ו/או אשפוז בחו"ל, כולל בעקבות מגיפת הקורונה

כיסוי להוצאות שהייה, האורכות מעבר לתקופת הביטוח, במקרה שנדרש בידוד בחו"ל

כיסויים נוספים שאנו ממליצים עליהם, במידת הצורך כמובן:

מטען (כבודה) – כולל כיסוי למכשיר הסמארטפון ולמחשבים ניידים

הרחבה למצב בריאותי קיים (אך יציב)

ביטול השתתפות עצמית בהשכרת רכב

הרחבת ביטוח נסיעות לספורט חורף וספורט אתגרי

על מנת להתמודד עם האתגרים יוצאי הדופן של משבר הקורונה ועם הפקת הלקחים מתקופה זו, חברות ביטוח שונות הרחיבו את הכיסוי הניתן למבוטחים לקראת נסיעה, כך שהפוליסה תספק מענה בסיסי במקרה של קיצור ו/או ביטול נסיעה בשל מגיפה כלשהיא.

 

דרך ishield סוכנות לביטוח תוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לאמסטרדם משתלם ומותאם לנסיעה שלכם! 

רוכשים ביטוח נסיעות ב- Ishield  המרכז לביטוח נסיעות לחו"ל המשווקת ביטוח נסיעות לחו"ל של פספורט קארד, הפניקס smart travel, הראל first class, במחיר המשתלם ביותר בישראל, אנחנו ב-ishield  ביטוח מאמנים בשירות מהיר ומקצועי למבוטחינו בכל שעות היממה, ובנוסף אנו זמינים ללקוחותינו השוהים בחו"ל 24/7 ב-whatsapp

ולזכור, גם בארץ רחוקה, טוב שיש מישהו קרוב, ishield ביטוח. רוצים לקבל את ההצעה המתאימה והמשתלמת ביותר עבור ביטוח נסיעות לחו"ל? צרו אתנו קשר

פרסומת - Ad
דילוג לתוכן