ביטוח רפואי לחו"ל

ביטוח רפואי לחו"ל הוא ביטוח שחשיבותו התחדדה בשנתיים של קורונה, המכסה את הנוסעים מפני סיטואציות כמו מחלה, פציעה, אשפוז פתאומי ואפילו צורך בהול בבדיקה רפואית או בתרופה.

ביטוח רפואי לחול: על השינוי שעוברות הפוליסות ואיתן המודעות הציבורית

כבר יותר מחצי שנה שאנו צופים ועוקבים אחרי תורי הענק בנתב"ג. אחרי תקופה ארוכה מאוד של סגרים וניתוק מהעולם, חלק גדול מהישראלים נוסעים לקחת רגע של פנאי במגוון יעדים בחו"ל ונהנים מחדש מהיופי של סנטוריני או הסמטאות המיוחדות של פריז. אולם חלק מהדברים הכרוכים בטיסה השתנו מאז ובראשם הביטוח הרפואי לחול.

חלק גדול ממומחי הביטוח מדברים על כך שהנוסעים תופסים כיום את בריאותם בעת הנסיעה כפקטור משמעותי וחשוב.

ההבנה שבכל רגע נתון בחו"ל משהו עלול להשתבש ולשנות לחלוטין את מהלך הטיול, מחלחלת בצורה אוטומטית אל הצרכנים וכתוצאה השתנו גם הרגלי ההצטרפות לביטוח: יותר תוספות לכיסוי הבסיסי והצטרפות מוקדמת לפוליסה, לעומת הצטרפות אגבית ביום-יומיים שלפני הטיסה.

לא מוותרים על הרחבת קיצור או ביטול נסיעה מסיבה רפואית

גם לשיבושים במערכי הטיסות יש השפעה על הביטוח. מאז פתיחת השמיים מחדש, חווה הציבור הישראלי מצב מעט כאוטי בשוק הטיסות, שמביא לא פעם לעיכובים ולביטולים חריגים המשנים את מהלך השהות בחו"ל.

אם כתוצאה מתחלואה בקורונה או מחלה אחרת המונעת את ההשתתפות בטיסה באישור רופא מקצועי(מיון, אשפוז וכו') הרחבה זו מעניקה החזר בעבור כרטיס הטיסה במקרה של אירוע רפואי כתוצאה ממגיפה, וכיסוי להארכת השהות בחו"ל וכיסוי הוצאות הלינה.

כיסוי זה חל על המבוטח, משפחתו הגרעינית ומלווה לנסיעה אם יש (בתנאי שכל אחד מהם רכש את הרחבה זו).

הנוסעים מבינים כי גם בנסיבות שאינן תלויות בהם, תיתכן סיטואציה שבה יידרש להם מענה וגיבוי לעת צרה ולכן עליהם להרגיש בטוחים ככל שניתן במהלך הנסיעה, כשמאחוריהם חברה שתספק להם פתרונות יעילים ומתאימים ברגע האמת.

כיסוי ביטוחי לתאונות בחו"ל

ביטוח רפואי לחו"ל מגיע עם מספר הרחבות שמתאימות לתאונות שהתרחשו במהלך הנסיעה (תאונות דרכים ותאונות אישיות), אם כי חלק מחברות הביטוח כבר מכלילות אותה כחלק אינטגרלי מהפוליסה הבסיסית. כיסוי זה מאפשר:

  • אשפוז
  • טיפול רפואי
  • חילוץ והצלה
  • הטסה לארץ להמשך טיפולים
  • הורדת גבס או סיכות
  • ועוד

לחלק מהמבטחות גם קיימת אפליקציה ייעודית שזמינה להורדה למבוטחים, המאפשרת לקבל ליווי לכל צורך רפואי בחו"ל כמו למשל איתור רופא מתאים או מרכז רפואי קרוב, התייעצות מרחוק עם רופאים מהארץ ותשלום מידי במקרה של צורך רפואי דחוף, לרבות הוצאות להמשך השהות בעקבות המקרה.

ביטוח בריאות חול: מה חשוב לדעת לפני שטסים?

גם אם אתם נוסעים לשרם א-שיח, סיני או מצרים, דעו שביטוח הבריאות הישראלי שלכם איננו בתוקף. ישראלים רבים שנוסעים ליעדים קרובים מעדיפים לחסוך בביטוח בשל הסמיכות למרכזים רפואיים כמו למשל באילת, אך אינם לוקחים בחשבון את מכלול המצבים שעלולים להשפיע עליהם, בוודאי במקרה של אובדן זמני של יכולת התנועה או ההתניידות.

מרגע שיצאתם את גבולות הארץ, הדרך היחידה בה תוכלו לקבל שירותים רפואיים היא אם הצטרפתם לביטוח רפואי לחו"ל טרם הנסיעה. ביטוח זה מתאים לעשרות תרחישים פתאומיים ובלתי מתוכננים, הכרוכים בהוצאות עתק שאין מנוס מלשלם באותו הרגע.

במקרה הטוב, הוצאות אלה "חונקות" את כל מסגרת האשראי ללא יכולת להשתמש בכסף נוסף לצורך מחייה זמנית וארוכה יותר.

במקרה הרע, לא קיימת דרך זמינה לשלם עבור הטיפול והדרך היחידה לקבלו תהיה ליצור קשר עם מכרים ומשפחה.

אל תפסחו על כל תנאי הפוליסה

כיום ניתן ליצור ביטוח רפואי לחול כמעט דרך כל חברת ביטוח, לרבות סוכנויות ביטוח, קופות חולים ואפילו חברות האשראי. הכיסוי הבסיסי בכולן דומה, בעוד שהמחירים וההרחבות משתנים מחברה לחברה. ההמלצה היא לעיין לעומק בכל תנאי וסעיפי הפוליסה עוד טרם ההצטרפות ולא להסתכל רק על המחיר.

זכרו שישנם כיסויים או הגדרות ביטוחיות שאינן מופיעות בפוליסה אחת לעומת האחרת, או שבחלק מהפוליסות עומד סכום הכיסוי על סך נמוך מאוד, שעלול לגלגל אליכם חלק גדול מהעלויות הרפואיות.

הנה כמה מהסעיפים המרכזיים שמומלץ לעבור עליהם לעומק:

הוצאות רפואיות באשפוז

כיסוי של לא פחות ממיליון דולר

פינוי אווירי ממקום האירוע לבית החולים הקרוב

בדגש על איתור, חילוץ ושימוש במסוק במגוון גדול של תאונות ופציעות אפשריות.

כיסוי להעברה ברכב יבשתי

הכוונה היא בעיקר לאמבולנס שיפנה אתכם לקבלת טיפול רפואי.

הטסה לישראל

במקרה של טיסה בליווי רפואי ללא כיסוי, תעמוד העלות על מאות אלפי דולרים. וודאו שאינכם נותרים ללא כיסוי זה.

הטסת גופה לישראל

זהו התרחיש שאיש איננו מעוניין לחשוב עליו, אך בביטוח רפואי לחו"ל מדובר בעניין בלתי נמנע. אם חלילה התרחשה טרגדיה, חשוב מאוד שהמשפחה הכואבת לא תישא בהוצאות כלכליות אינסופיות כתוצאה מהעדרו של הכיסוי הזה.

התאמת הביטוח הרפואי למצבים מיוחדים

גם במקרים של מצב רפואי קיים (למשל קיומה של מחלה כרונית) או סוג מסוים של נסיעה, חשוב להתאים לכל נוסע פוליסה ייחודית בהתאם למצבו הרפואי או הפעילויות המתוכננות לו. נשים בהריון נדרשות להתאמה ייחודית של הפוליסה, בייחוד מעבר לשבוע ה-30 להריון, בו צריך לרכוש פוליסה עם הרחבה להריון.

יש לוודא שההרחבה תואמת את שבוע ההריון וגם את תקופת השהות בחו"ל, כולל קבלת כיסוי למקרים של סיבוכי הריון ואפילו לידה בחו"ל.

בשורה התחתונה:

ביטוח רפואי לחו"ל מיועד להקניית מענה ושירותים רפואיים לנוסעים הישראלים, לכל מקרה שלו יזדקקו במצב של חירום או כחלק משגרת הטיפולים הבסיסיים. ביטוח זה אמור להקביל במידת מה את כל השירותים הרפואיים שהיו ניתנים לנוסע כאזרח ישראלי, לו היה נדרש להם בישראל.

כך כאשר מתעורר מקרה חירום שמצריך פינוי, אשפוז, ניתוח, הטסה ואפילו בדיקה פשוטה, חברת הביטוח תכסה אותם ותמנע מהמבוטח לשלם סכומי עתק. iShield ביטוח נסיעות לחו"ל – תשמח להציע לכם ביטוח רפואי לחו"ל בתנאים ובכיסוי האטרקטיביים ביותר, שמתאימים לכם ולצרכים האישיים במהלך כל תקופת הנסיעה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין לראות בו כייעוץ או תחליף לו. כדאי להתייעץ עם הצוות של iShield ביטוח נסיעות לחו"ל על כל שאלה. האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

דילוג לתוכן