ביטוח נסיעה לסיני

ביטוח נסיעה לסיני הוא נדבך חשוב ואפילו אינטגרלי מהחופשה למרות הנטייה לנופש בחצי האי בלעדיו.

גם אם מדובר ביעד הכי קרוב שאפשר, סיני עדיין נחשבת חו"ל ולכן מלבד המרת המט"ח והשפה, תצטרכו לדאוג בה גם לשירותים רפואיים בעת הצורך.

כולם נוסעים לסיני: אך האם הם מבוטחים?

זה מתחיל מידי שנה בחג הפסח ונמשך עד אחרי תקופת החגים. סיני גדושה במבקרים ישראליים שבאים ליהנות מהחופים המדהימים שלה והיא פותחת את שעריה באהבה למשפחות, זוגות, קבוצות חברים והרכבי נופשים מכל סוג אפשרי.

אלא שחלק גדול מאוד מהנופשים הללו, כלל לא ממהרים לבטח את עצמם בביטוח נסיעות לחו"ל. ההנחה שבמקרה הרע ביותר ייאלצו לעזוב את החופשה כדי לקבל טיפול באילת מותירה את רובם בתחושת שאננות, שלעתים נגדעת באחת כאשר מישהו מהחברים או בני המשפחה נדרש לטיפול כאן ועכשיו.

במקרה כזה, בהיעדר כיסוי ישלם הנוסע מכיסו (ולעתים בלית ברירה באמצעות חבריו ובני משפחתו) סכום עתק עבור כל בדיקה רפואית פשוטה. ההוצאות מתגברות ככל שישנו צורך בפינוי באמבולנס, בטיפול חירום, רכישה של תרופה מסוימת ואפילו אשפוז או חילוץ.

צעד מהגבול ואתם כבר לא מבוטחים

הביטוח הרפואי בישראל נחשב למוצלח מאוד, הודות לסבסוד גדול של מרבית שירותי הרפואה הבסיסיים בסל הממלכתי והיכולת לרכוש עוד הרבה מעבר להם דרך סל הבריאות המשלים.

במדינות רבות אחרות אלה לא פני הדברים והתושבים נדרשים לשלם הון עתק על כל מגע עם תחומי הרפואה, כאשר מצרים בה נמצא חצי האי סיני איננה שונה.

מכיוון שאינכם מבוטחים עוד בביטוח הישראלי כבר מהצעד הראשון שתעשו בחציית הגבול, חשוב מאוד לבצע ביטוח נסיעה לסיני עוד טרם הנסיעה עצמה.

ביטוח זה, בדומה ליתר ביטוחי הנסיעות, יספק לכם כיסוי להוצאות רפואיות, תרופות, אשפוזים, הטסה ופינוי להמשך טיפול באופן יבשתי או אווירי ועוד.

כמובן שלא כל פוליסת ביטוח תכיל בדיוק את אותם הסעיפים ולכן מומלץ לשים לב בדיוק מה קיים בתנאי הפוליסה שחתמתם עליה, מה תקבלו בכל אירוע שהתרחש חלילה, מהי ההשתתפות העצמית שנדרשת מכם ומהן ההחרגות שלא נחשבות כמקרה ביטוח בר תביעה וגם אליהן צריך להיות מודעים טרם הנסיעה.

ביטוח נסיעה לסיני לא כולל רק כיסוי רפואי

מלבד הכיסוי הרפואי בסיני, מכסה ביטוח הנסיעות גם מצבים של נזק, גניבה או אובדן הרכוש שלכם. וכך אם למשל נגנבה לכם המזוודה, האייפון או שנגנב לכם את המטען של הלפטופ, תוכלו להפעיל את הביטוח ולקבל על כך פיצוי.

אין ספק ששורה גדולה של מקרים של נזק לרכוש ולתכולה עלולה להתרחש שלא באשמתכם ולכן שווה להעניק לתרחישים הללו גיבוי במקום לסבול מעוגמת נפש קשה.

אספקט נוסף של ביטוחי הנסיעות לחו"ל הוא הכיסוי לפעילויות ספורט אתגרי. כיסוי זה מתקבל כהרחבה בתוספת תשלום בלבד, אך הוא הכרחי מאוד בכל פעולה שתעשו בחופשה שלכם מלבד "בטן-גב", החל מרכיבה על אופניים ספורט ימי, צלילה עוד.

אם תשתתפו בפעילויות אלה מבלי שיש לכם הרחבה מתאימה בפוליסה, במקרה של תאונה או פציעה לא תוכלו לקבל דבר. ולכן עדיף להיות על הצד הבטוח של הדברים ולהישאר בראש שקט בנוגע לבריאותכם.

הרחבות בביטוח הנסיעות לסיני שכדאי שתכירו

ביטוח ספורט אתגרי, בדגש על ספורט ימי

חלק עצום מהנוסעים לסיני נהנים מאפשרויותיה סביב הים האדום: צלילה ושנורקלים, קייטסרפינג, אופנועי ים, קיאקים, שיט בסירות ועוד. למרות שפעילויות אלה נחשבות מתונות ברובן, חברות הביטוח מסווגות אותן כספורט ימי או אתגרי לכל דבר ועניין.

כתוצאה מסיווג זה, מדובר בהחרגה ביטוחית שאיננה נכללת בפוליסה הבסיסית. ולכן אם אתם מתכננים כל פעילות כזו או דומה לה, עליכם ליצור כיסוי מתאים בתוספת תשלום (הרחבה לביטוח), לכל מקרה של תאונה או פציעה.

מלבד פעילויות הים, קיימות גם מגוון פעילויות יבשתיות שחברת הביטוח תסווג כספורט אתגרי וביניהן טיולי גמלים, ג'יפים ואפילו טרקים שונים. גם אותן יהיה צורך להוסיף לכיסוי הבסיסי בתשלום.

ביטוח לחיפוש, איתור וחילוץ מטיילים בסיני

לצד ההנאה מהנופש בסיני, כולנו מודעים גם לאזהרות המסע שמתפרסמות מעת לעת במקום, אם כי החל משנת 2021 הופחת האיום בסיני לדרגה 3.

יחד עם זאת, לצערנו אי אפשר לטפח שאננות גבוהה מידי בנוגע לרגישות הביטחונית של האזור ולכן מומלץ מאוד להרחיב את פוליסת הביטוח כך שתספק שירותי איתור, חילוץ ופינוי באוויר וביבשה בכל מקרה שחלילה יתרחש.

מלבד החשש הביטחוני, אספקט זה בביטוח מקבל חשיבות רבה גם לאור תנאים קיצוניים שעלולים לפקוד את החופשה כמו למשל מזג אוויר פתאומי וקשה או אסון טבע, הכשת חיה ארסית, אפילו התייבשות חמורה. מצבים אלה דורשים סיוע וחילוץ מהירים מאוד, בעיקר לאור הרפואה המצומצמת מאוד בסיני והקשיים הטופוגרפיים להגיע למטיילים תקועים.

ביטוח לכבודה ולרכוש האישי

אם בעבר היינו נוהגים להשאיר מאחור את הציוד היקר ולנסוע בלעדיו, כיום אין חופשה בלי הסמארטפון ולעתים נידרש גם למשימות מרחוק בעבודה שמצריכות מאיתנו לפתוח לרגע את הלפטופ.

במקרה של נזק, אובדן או אפילו גניבת מוצרים אלקטרוניים יקרים, חשוב שיהיה לכם כיסוי מתאים. תאונות עלולות להתרחש גם כקומדיה של טעויות, למשל תיק שנשכח במונית עם הלפטופ בפנים או כניסה למים עם המצלמה היקרה מבלי לשים לכך לב בזמן.

אותה החשיבות קיימת כשזה נוגע לכבודה האישית שלכם ולנזקים שנגרמים מאובדנה. שימו לב שחברות הביטוח מפרידות בין שתי הרחבות אלה (ביטוח כבודה וביטוח ציוד) ויש לרכוש כל אחת מהן בנפרד.

ביטוח נסיעה לסיני עם מצב רפואי קיים

במקרה של מחלה כרונית, חשוב לשקף מראש את המצב המלא, המקיף והמדויק, כדי שאם תזדקקו לדבר מה, חברת הביטוח לא תוכל להתחמק מאחריותה לכסות את ההוצאות הרפואיות לכך.

שימו לב שמצב רפואי קודם עשוי להיות גם נכות, אשפוז ממושך שהתרחש טרם הנסיעה, נטילה קבועה של תרופות מסוימות ועוד. אם מצבכם לא יציב, מומלץ להוסיף כיסוי ביטוחי של ביטול נסיעה מפאת מצב רפואי ואף כיסוי להחמרת מצב שמכוחם חברת הביטוח "תספוג" את ההוצאות במקומכם.

היכן רוכשים ביטוח נסיעות לסיני?

כל סוכן או סוכנות ביטוח שעובדים עם חברת ביטוח ישראלית אחת לפחות, יכולים לערוך עבורכם ביטוח נסיעות לסיני. ניתן להיעזר בידע וביחס האישי של הסוכנות כדי להתאים לעצמכם את הכיסוי הכולל והמספק ביותר למהלך החופשה ולהתאים את הפוליסה לתנאים האישיים שלכם, סוג הטיול המתוכנן, המצב הרפואי ועוד.

סוכנות הביטוח איי שילד תשמח להציע לכם ביטוחי נסיעות איכותיים בהתאם למטרת הנסיעה ובמחירים המשתלמים ביותר.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין לראות בו כייעוץ או תחליף לו. כדאי להתייעץ עם הצוות של iShield ביטוח נסיעות לחו"ל על כל שאלה. האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

דילוג לתוכן